کاهش حاشیه سود اپل در آیفون SE

موبنا – وب سایت چیپ‌ورکز، جدیدترین مدل آیفون اپل یعنی SE چهار اینچی را از هم گشوده و آشکار کرده که این گوشی هوشمند شامل چندین بخش است که می تواند در آیفون ۵، آیفون ۶ و آیفون ۶s نیز یافت شود. طبق این موضوع، امیت دریانانی، تحلیل‌گر بازار سرمایه RBC، در یادداشت خود در …

موبنا – وب سایت چیپ‌ورکز، جدیدترین مدل آیفون اپل یعنی SE چهار اینچی را از هم گشوده و آشکار کرده که این گوشی هوشمند شامل چندین بخش است که می تواند در آیفون ۵، آیفون ۶ و آیفون ۶s نیز یافت شود.
iPhone-SE-review-(16)-650-80
طبق این موضوع، امیت دریانانی، تحلیل‌گر بازار سرمایه RBC، در یادداشت خود در اپل‌اینسایدر ادعا می‌کند که هزینه ساخت یک آیفون SE در حدود ۲۶۰ دلار است.

آیفون SE به قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد و با احتساب هزینه تولید آن، سود اپل برای این گوشی هوشمند در حدود ۳۵ درصد می‌شود و این رقم، در مقایسه با حاشیه سود ۴۰ درصدی سایر گوشی‌های هوشمند همچون آیفون ۶s‌ و آیفون ۵s، برای شرکت اپل یک رقم پایین محسوب می‌شود.
iPhone-SE-review-(9)-650-80
دریانانی اظهار می‌کند برآورد هزینه قطعات مورد نظر برای ساخت آیفون SE در مقایسه با آیفون ۶s‌، حدود ۲۲ درصد ارزان‌تر است و این موضوع نشان می‌دهد اپل می‌تواند با شرکت‌های تامین‌کننده برای رسیدن به قیمت‌های پایین‌تر برای قطعات مازادی که در آیفون ۶s‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند، دوباره وارد مذاکره شود.
iPhone-SE-review-(11)-650-80
با این حال، با وجود حاشیه سود کمتر، هنوز هم انتظار می‌رود آیفون SE موجب افزایش درآمد و سود اپل شود و این گوشی هوشمند می‌تواند درآمدی ۶.۸ میلیارد دلاری برای اپل به ارمغان بیاورد.

آمار فروش آنلاین آیفون SE که توسط Slice Intelligence منتشر شده نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند می تواند به اپل کمک کند تا مشتریان گوشی‌های آندروید را پشت سر بگذارد.
iPhone-SE-review-(14)-650-80
آیفون SE در مقایسه با آیفون ۶s تعداد کمتری را در اولین هفته خود به فروش رسانده، اما قادر به جذب کاربران بیشتری برای تبدیل سیستم عامل رقیب یعنی آندروید به iOS بوده است.

به علاوه، آیفون SE می‌تواند به اپل کمک کند دسترسی کاربران بالغ خود را توسعه دهد، زیرا اغلب خریداران این گوشی هوشمند سن بالاتر و تحصیلات کمتری نسبت به خریداران سابق آیفون‌ داشتند.
iPhone-SE-review-(13)-650-80
شرکت اپل در ماه مارس از آیفون SE، نسخه کوچک‌تر و ارزان‌تر آیفون، رونمایی کرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا