شرایط کاهش ساعت کاری زنان شاغل

موبنا – لاله افتخاری در خصوص اینکه آیا لایحه کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص در آینده شامل همه زنان خواهد شد، افزود: این لایحه فقط مختص زنان دارای شرایط خاص است و دلیلی وجود ندارد که برای همه زنان اعمال شود، زیرا در این صورت فرصت شغلی از زنان گرفته می‌شود و مانع …

موبنا – لاله افتخاری در خصوص اینکه آیا لایحه کاهش ساعت کاری زنان با شرایط خاص در آینده شامل همه زنان خواهد شد، افزود: این لایحه فقط مختص زنان دارای شرایط خاص است و دلیلی وجود ندارد که برای همه زنان اعمال شود، زیرا در این صورت فرصت شغلی از زنان گرفته می‌شود و مانع به کارگیری آنان در مشاغل مختلف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ما این قانون را برای تمام زنان اعمال کنیم، در واقع تایید این موضوع است که زنان ضعیف هستند، بنابراین دلیلی برای شامل شدن این قانون برای تمام زنان نمی‌بینیم.

این نماینده مجلس نهم، در خصوص تقسیم بندی کاهش زمان زنان دارای شرایط خاص گفت: تقسیم زمان به طوری که از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت کاهش یابد، به تعامل میان کارفرما و کارمند باز‌می‌گردد.

افتخاری در خصوص الزام اجرایی شدن این لایحه نیز گفت: این لایحه در شرکت های دولتی اجرایی می‌شود و تخفیفات و تسهیلاتی در بیمه شرکت ها و موسسات خصوصی‌ای هم که این قانون را اجرا کنند، در نظر گرفته خواهد شد.

 منبع: مهر 

دکمه بازگشت به بالا