پاسخ ایران جنجال‌ آسمانی سعودی‌ ها

موبنا– دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این مطلب تصریح کرد: پس از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان سعودی از چند ماه قبل تمام روابط ایرلاین‌های ایرانی با این کشور قطع شده و در این زمینه در حال حاضر برنامه‌ای نیز وجود ندارد. مقصود اسعدی سامانی با بیان این مطلب اظهار کرد: …

موبنا دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این مطلب تصریح کرد: پس از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان سعودی از چند ماه قبل تمام روابط ایرلاین‌های ایرانی با این کشور قطع شده و در این زمینه در حال حاضر برنامه‌ای نیز وجود ندارد.

مقصود اسعدی سامانی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر هیچ پرواز برنامه‌ای از سوی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد شهرهای مختلف کشور عربستان انجام نمی شود و برای انجام پروازهای حج نیز سازمان حج و زیارت و مسوولان عالی‌رتبه کشور برنامه‌ها را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از حریم هوایی عربستان برای عبور استفاده می‌کنند؟ نیز تاکید کرد: عربستان به عنوان مسیر اتصال به بعضی از کشورهای آفریقایی به حساب می‌آید که با توجه به آنکه ایرلاین‌های ایرانی در حال حاضر برنامه خاصی برای سفر به این کشور‌ها ندارند، استفاده از حریم هوایی این کشور نیز در دستور کار نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرد: از این‌رو به نظر می‌رسد خبر مربوط به ممنوعیت عبور هواپیما‌های یک ایرلاین از آسمان عربستان صرفا جوسازی بوده و با واقعیت سازگاری ندارد.

رسانه‌های عربستانی مدعی شدند مقامات عالی هواپیمایی این کشور فرود هواپیماهای شرکت ماهان در خاک سعودی را ممنوع کرده و اجازه حضور در آسمان این کشور را نیز از هواپیماهای این ایرلاین منع کرده است.

پس از اختلافات دیپلماتیک به وجود آمده میان ایران و عربستان از چند ماه قبل کلیه پروازهای مستقیم ایرلاین‌های دو کشور متوقف شده و هنوز تصمیم خاصی درباره‌ی مناسک حج سال جاری نیز گرفته نشده است.

 منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا