همکاری تویوتا و مایکروسافت برای هوشمند کردن خودروها

موبنا – به گزارش یواس ای تودی، تویوتا همکاری یاد شده و محصول نهایی آن را منحصر به فرد توصیف کرده است. بر همین اساس فناوری هوش مصنوعی به کار گرفته خواهد شد که به خودروها امکان می دهد مقصد نهایی خود را از قبل تشخیص دهند و خدماتی را به متناسب با مسیر و …

موبنا – به گزارش یواس ای تودی، تویوتا همکاری یاد شده و محصول نهایی آن را منحصر به فرد توصیف کرده است.

بر همین اساس فناوری هوش مصنوعی به کار گرفته خواهد شد که به خودروها امکان می دهد مقصد نهایی خود را از قبل تشخیص دهند و خدماتی را به متناسب با مسیر و مقصد به رانندگان ارائه دهند. به عنوان مثال اگر راننده قصد حضور در یک محل برای تمرین یا مسابقه ورزشی را داشته باشد خودرو به وی پیشنهاد خواهد داد تا در حین مسیر در یک رستوران توقف کند تا قبل از آغاز بازی غذای مناسبی میل کرده و خود را تقویت کند.

تویوتا معتقد است این خدمات کاربران را از سلطه و استبداد فناوری آزاد کرده و زندگی را آسان تر و بازگشت به انسانیت را تسهیل می کند. سیستم یاد شده به جای نمایش و پیشنهاد همه رستوران های موجود در یک مسیر تنها رستوران های متناسب با شرایط و عادات کاربر و همین طور سلیقه غذایی وی را پیشنهاد می دهد.

مهم ترین مزیت این سیستم قابلیت تطبیق و به روزرسانی آن بر مبنای عادات خاص هر فرد است. علاوه بر این اطلاعات مربوط به جاده هم بر مبنای الگوی رانندگی هر فرد در دسترس وی قرار می گیرد.

علاوه بر این حسگرهایی برای کنترل سلامت راننده در خودرو نصب می شود تا با بررسی وضعیت ضربان قلب و … شرایط وی تحت نظر قرار بگیرد. انتظار می رود اولین خودرو با چنین امکانات و ویژگی هایی تا یک سال دیگر روانه بازار شود.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا