اچ پی یک لپ تاپ فوق باریک برای رقابت با اپل عرضه می کند

موبنا- کمپانی اچ‌پی که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لپتاپ است، همواره به تقلید از اپل محکوم شده. البته تولیدات این شرکت از کیفیت و زیبایی بالایی برخوردار هستند. اخیرا یکی از مدیران ارشد HP به نام ران کالین (Ron Coughlin) در مصاحبه‌ای عنوان کرده که محصول تازه‌ی این شرکت، به رهبری اپل در نوآوری طراحی …

موبنا- کمپانی اچ‌پی که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان لپتاپ است، همواره به تقلید از اپل محکوم شده. البته تولیدات این شرکت از کیفیت و زیبایی بالایی برخوردار هستند. اخیرا یکی از مدیران ارشد HP به نام ران کالین (Ron Coughlin) در مصاحبه‌ای عنوان کرده که محصول تازه‌ی این شرکت، به رهبری اپل در نوآوری طراحی پایان می‌دهد و از این به بعد، اچ‌پی به عنوان پیشگام طراحی در صنعت لپ‌تاپ شناخته خواهد شد.

ادعای مدیران اچ‌پی کمی بلندپروازانه است. البته شاید دلیل این ادعا، بازخورد خوبی است که در مورد جدیدترین محصولشان یعنی الایت‌بوک فولیو (Elitebook Folio) دریافت کرده‌اند. این لپ‌تاپ که تصویر آن را در ابتدای مطلب مشاهده کردید، ضخامتی کمتر از نیم اینچ دارد. اچ‌پی در تولید محصول جدیدی که در هفته‌ی جاری معرفی خواهد کرد، پا را فراتر گذاشته و قصد دارد ضخامت را از این نیز کمتر کند. هر دوی این محصولات ضخامتی کمتر از مک‌بوک دارند. البته باید منتظر ارائه‌ی محصول جدید باشیم تا ببینیم آیا کم‌ کردن چند میلی‌متر از ضخامت، می‌تواند یک شرکت را به پیشگام طراحی در صنعت لپ‌تاپ تبدیل کند؟

از طرفی، در زمانه‌ای که اکثر تولیدکنندگان لپ‌تاپ از لنوو تا گوگل و اپل و مایکروسافت به سمت تولید محصولات هیبریدی با کاربری چندگانه رفته‌اند، کمپانی دل هنوز به عنوان پیشگام تولید لپ‌تاپ‌های سنتی ویندوزی شناخته می‌شود و قصد دارد آن دسته از کاربرانی که لپ‌تاپی ساده با امکانات مناسب می‌خواهند را راضی کند. دیگر شرکت‌ها مانند اپل نیز قصد ندارند این قشر از کاربران را رها کنند و به همین دلیل است که اپل در سال گذشته، نسخه‌ای بهینه شده از مک‌بوک را عرضه کرد که کاربری ساده‌ای داشت. حال اچ‌پی نیز قصد دارد با طراحی خاص و جدید، لپتاپ‌هایی زیبا برای این کاربران ارائه کند.

به هر حال ادعای اچ‌پی در مورد پیشگامی طراحی باید پس از عرضه‌ی محصول جدید بررسی شود. البته به نظر می‌رسد این محصول برای عرضه‌ی انبوه تولید نشده و فقط برای قشر خاصی از کاربران مناسب است.

منبع:زومیت|نویسنده:مهدی زارع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا