اپل در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۲۰۰ میلیون آیفون می فروشد: KGI پیش بینی‌ ها را بیش از پیش کاهش داد

موبنا- مینگ چی کو، تحلیل‌گر شناخته‌ی شده موسسه‌ی تحلیلی KGI است که در آخرین اظهار نظرش، تعداد آیفون‌های عرضه‌ شده به بازار توسط اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی را بسیار پایین‌تر از انتظارات خوانده است. مینگ چی کو میزان آیفون‌هایی را که در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد، ۲۰۰ میلیون دستگاه عنوان کرده است. …

موبنا- مینگ چی کو، تحلیل‌گر شناخته‌ی شده موسسه‌ی تحلیلی KGI است که در آخرین اظهار نظرش، تعداد آیفون‌های عرضه‌ شده به بازار توسط اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی را بسیار پایین‌تر از انتظارات خوانده است. مینگ چی کو میزان آیفون‌هایی را که در سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد، ۲۰۰ میلیون دستگاه عنوان کرده است.

بار دیگر موسسه‌ی تحلیلی KGI گزارشی را از تحلیل‌گر نام آشنای خود، Ming Chi Kuo منتشر کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کو، اپل در سال ۲۰۱۶ نیز بیش از پیش شاهد کاهش فروش گوشی‌های هوشمند خود خواهد بود، بطوریکه به گفته‌ی کو اپل در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش خواهد رساند. کو به این موضوع اشاره کرده که میزان فروش آیفون ۷ اپل در مقایسه با آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

فروش پایین‌تر از انتظار آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس نشان داده که دیگر تقاضا برای نسخه‌های جدید آیفون نیز در حال افول است و بسیاری از کاربران در بازار‌های توسعه یافته دیگر نیازی به تعویض گوشی هوشمند خود با عرضه‌ی آيفون جدید نمی‌بینند. در مقابل نیز تقاضای بازار برای آیفون‌های اپل در کشور‌های در حال توسعه نتوانسته عنان فروش این کمپانی را به دست گرفته و به اندازه‌ی سایر بازار‌ها تاثیرگذار باشد. کی جی آی معتقد است که عرضه‌ی آیفون ۷ در سال جاری میلادی نیز نمی‌تواند آنچنان که باید آیفون را دوباره به روزهای پرسود بازگردانده و این کمپانی را با رشد فروش همراه سازد.

براساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، اپل تغییرات محدودی را در آیفون ۷ ایجاد خواهد کرد. ظاهر این گوشی هوشمند تقریبا بدون تغییر با آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس بوده و فقط در نسخه‌ی بزرگ‌تر شاهد بکارگیری ماژول دوربین دوگانه خواهیم بود. همچنین در کنار حفظ ظاهر این گوشی باید به کاهش وزن و باریک‌تر کردن هرچه بیشتر این گوشی اشاره کرد. همانطور که اشاره کردیم، بهره‌گیری از ماژول دوربین دوگانه تنها در نسخه‌ی بزرگ‌تر این گوشی روی خواهد داد که همین مووضع به خودی خود کاهش فروش انگیزه کاربران برای خریدن نسخه‌ی کوچک‌تر را کاهش خواهد داد.

البته تمام موارد اشاره شده، شایعاتی است که اخیر از آیفون شنیده‌ایم، از این‌رو می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شاید در آيفون ۷ اپل شاهد تغییرات بیشتری باشیم.

کی جی آی به اخبار منتشر شده در مورد پیش فروش آیفون SE در کشور چین نیز اشاره کرده و آن را غیرقابل باور خوانده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کی جی آی، آمار ارائه شده توسط CNBC که نشان از پیش فروش ۳.۴ میلیون دستگاه آیفون SE در چین دارد، غیرقابل باور است چرا که این کمپانی نتوانسته شاهدی را برای ادعای مطرح شده بیابد.

کارشناسان در وال استریت پیش بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۶ اپل با فروش ۲۱۰ تا ۲۳۰ میلیون دستگاه آیفون همراه خواهد شد، حال آنکه مینگ چی کو اعلام کرده که کوپرتینویی‌ها نمی‌توانند به آمار ارائه شده دست یابند و انتظار می‌رود این کمپانی فروش ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلیون دستگاهی را شاهد باشد.

منبع:زومیت|نویسنده:حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا