فروش ۱۰میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ در ماه اول عرضه

موبنا- خبرهای جدید منتشر شده در کشور کره جنوبی خبر از فروش بهتر از حد انتظار گلکسی اس ۷ دارند و حتی به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که بخش موبایل سامسونگ بالاخره پس از دو سال در مسیر رو به رشد قدم برمی‌دارد. بنابر این گزارش فروش گلکسی اس ۷ در ماه مارس به …

موبنا- خبرهای جدید منتشر شده در کشور کره جنوبی خبر از فروش بهتر از حد انتظار گلکسی اس ۷ دارند و حتی به این نکته نیز اشاره کرده‌اند که بخش موبایل سامسونگ بالاخره پس از دو سال در مسیر رو به رشد قدم برمی‌دارد.

بنابر این گزارش فروش گلکسی اس ۷ در ماه مارس به ۱۰ میلیون دستگاه رسیده و توانسته از پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر فروش ۷ میلیون عددی گذر کند. سهام سامسونگ در هفته‌ی گذشته پس از ۱۸ هفته سیر نزولی با رشد ۲.۴ درصدی روبرو شده و توانسته روند ۲۲ درصد افت را در ۳ ماه گذشته متوقف کند.

ابتدا با توجه به کمتر شدن تقاضا برای گوشی‌های بالارده، پیش‌بینی فروش گلکسی اس ۷ نیز خیلی بالا نبود و از طرفی کارشناسان در مورد آمار ارائه شده مبنی بر تعداد بالای پیش‌خرید گلکسی اس ۷ توسط سامسونگ نیز شک داشتند اما به نظر می‌رسد این گونه بوده است و گلکسی اس ۷ با اقبال خریداران مواجه شده است. انتظار می‌رود سود عملیاتی سه ماهه‌ی منتهی به مارس برای سامسونگ با ۱۶ درصد کاهش به کمترین میزان خود در ۶ فصل گذشته یعنی به ۴.۵۱ میلیارد دلار برسد.

علاوه بر بخش پرچمداران، سامسونگ فعالیت خود در زمینه‌ی گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده را نیز بالا برده است تا بخش بیشتری از این بازار را در دست بگیرد. البته گلکسی اس ۷ یک ماه زودتر از گلکسی اس ۶ در سال گذشته معرفی شد تا از نبود گوشی جدید از سوی اپل در بازار، بهره‌مند شده و فروش خود را بالا ببرد. این دو تصمیم سامسونگ از طرف کارشناسان نیز تحسین شده است.

با اینکه ابتدا تصور می‌شد شباهت گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۶ به فروش این گوشی لطمه بزند اما نه تنها این گونه نشد بلکه باعث کم شدن هزینه‌های تحقیق و توسعه و همچنین تامین قطعه نیز شده است. از طرفی این موضوع باعث شد تا سامسونگ پرچمداران خود را در بازار تعیین‌کننده‌ی کره‌ی جنوبی حدود ۸.۳ درصد ارزان‌تر از گلکسی اس ۶ در سال قبل، عرضه کند.

البته سامسونگ در مورد آمار دقیق فروش خود اظهار نظری نکرده چرا که گزارش مالی این شرکت در حال حاضر نهایی نشده است.

منبع:زومیت|نویسنده:میعاد بافراست

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا