جوابیه ال‌ جی درباره جنس بدنه گوشی جی ۵

موبنا- ال‌جی جی ۵ بدنه‌ای فلزی دارد که به نظر می‌رسد لایه‌ای از پلاستیک بر روی آن کشیده شده باشد اما ال‌جی توجیهی برای این امر دارد. در ادامه می‌توانید جوابیه‌ی رسمی ال‌جی را بخوانید: آنچه که بر روی بدنه‌ی گوشی کشیده شده، موادی است که برای چسبیدن رنگ به بدنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. …

موبنا- ال‌جی جی ۵ بدنه‌ای فلزی دارد که به نظر می‌رسد لایه‌ای از پلاستیک بر روی آن کشیده شده باشد اما ال‌جی توجیهی برای این امر دارد. در ادامه می‌توانید جوابیه‌ی رسمی ال‌جی را بخوانید:

آنچه که بر روی بدنه‌ی گوشی کشیده شده، موادی است که برای چسبیدن رنگ به بدنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلومینیومی که ما به کار برده‌ایم، LM201b نام دارد که در موسسه‌ی صنایع فناوری کره برای استفاده در خودرو و هواپیما ساخته شده است. LM201b آلومینیومی فشرده و تک‌رنگ است که هم مستحکم بوده و هم سبک‌وزن است. برای اینکه خطوط آنتن دیده نشوند ما از یک واسط و رنگ بر روی گوشی استفاده کرده‌ایم و در رنگ‌کردن بدنه از پروسه‌ای به نام میکرودایزینک بهره برده‌ایم که در واقع درون رنگ ذره‌های ریز فلز نیز قرار داده می‌شود. به نظر ما وجود رنگ دلیلی بر فلزی نبودن گوشی نیست. مانند این است که بگویید خودرو یا هواپیما چون روی بدنه رنگ دارند از فلز نیستند. حتی بهتر است بدانید روی فلزی که آنودایز شده نیز می‌توان خط و خش انداخت. هر چند روش ما متفاوت است اما باعث شده تا به هدف خود که سبک‌تر و مستحکم‌تر کردن گوشی است برسیم. ما می‌خواستیم از روشی متفاوت استفاده کنیم.

به نظر می‌رسد آن چه که در ویدیو دیده بودیم لایه‌ای از رنگ و ماده واسطه بوده است. البته توجه کنید که در سایر گوشی‌های هوشمند فلزی از روشی استفاده می‌شود تا به هنگام ساخت بدنه رنگ نیز به آن افزوده می‌شود اما ال‌جی اگر قصد انجام چنین کاری را داشت باید نوارهای آنتن‌دهی را همانند آيفون‌ها به نمایش می‌گذاشت به این دلیل ترجیح داده تا این نوارهای پلاستیکی را به نوعی زیر لایه‌ای از رنگ پنهان کند.

منبع:زومیت|نویسنده: میعاد بافراست

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا