آزادی ۱۱ ملوان ایرانی زندانی در هند

موبنا- حسن نوریان افزود: دادگاه قبلا با آزادی ۱۰ نفر از سرنشینان این كشتی ماهیگیری موافقت كرده بود و روز گذشته نیز در جلسه‌ای كه با قاضی پرونده داشتیم، قرار شد كه ناخدای این كشتی نیز با پرداخت جریمه نقدی آزاد شود. او تاکید كرد: این افراد از طریق هوایی عازم ایران می‌شوند. سركنسول جمهوری …

موبنا- حسن نوریان افزود: دادگاه قبلا با آزادی ۱۰ نفر از سرنشینان این كشتی ماهیگیری موافقت كرده بود و روز گذشته نیز در جلسه‌ای كه با قاضی پرونده داشتیم، قرار شد كه ناخدای این كشتی نیز با پرداخت جریمه نقدی آزاد شود.

او تاکید كرد: این افراد از طریق هوایی عازم ایران می‌شوند. سركنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد درخصوص رفع توقیف كشتی ماهیگیری تاکید كرد: هم اكنون این كشتی دارای نقص فنی است كه بعد از رفع آن و طی مراحل اداری تحویل مالك كشتی می‌شود.

او افزود: صبح دیروز با ملوانان ایرانی این كشتی در محل زندانی در ۱۳۰ كیلومتری بندر كوچین در جنوب هند دیدار و گفت‌وگو كرده است. سركنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد گفت از زمان توقیف این كشتی ماهیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و كنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد تمام تلاش خود را برای آزادی هرچه سریع‌تر ملوانان به كار گرفتند. كشتی ماهیگیری ایرانی پنجم جولای (۱۴ تیر) با ۱۲ سرنشین در نزدیكی كرلا در جنوب هند توقیف و سرنشینان آن به زندان منتقل شدند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا