پوتین آماده فروش «اس – ۴۰۰» به ایران

موبنا- پایگاه خبری انتخاب: روسیه سیستم پدافند موشکی اس۴۰۰ جدید خود را به سوریه آورده است که از یکسو جدیدترین سخت‌افزار نظامی خود را برای خریداران بالقوه به نمایش می‌گذارد و از سوی دیگر تهدید بزرگی برای برتری هوایی اسرائیل است. در این ارتباط جوئیش پرس نوشت: «روسیه سیستم ضد موشکی اس۴۰۰ تازه‌ای را وارد …

موبنا- پایگاه خبری انتخاب: روسیه سیستم پدافند موشکی اس۴۰۰ جدید خود را به سوریه آورده است که از یکسو جدیدترین سخت‌افزار نظامی خود را برای خریداران بالقوه به نمایش می‌گذارد و از سوی دیگر تهدید بزرگی برای برتری هوایی اسرائیل است.

در این ارتباط جوئیش پرس نوشت: «روسیه سیستم ضد موشکی اس۴۰۰ تازه‌ای را وارد سوریه کرده است که می‌تواند تا فرودگاه بن گورین را پوشش دهد.» این سیستم پدافندی که در شهر بندری لاذقیه سوریه نصب شده است، می‌تواند هر چیزی در آسمان را تا شعاع ۴۰۰ کیلومتر رهگیری کرده و به آن شلیک کند.

جدا از شعاع پوشش عملیاتی این سیستم پدافندی که شمال و مناطقی از مرکز اسرائیل را تهدید می‌کند، این امکان (هرچند بسیار ضعیف) وجود دارد که اگر روسیه به هر دلیلی کاملا از سوریه خارج شود و ایران کنترل سفت و سخت خود را بر دولت این کشور از دست دهد، به دست داعش بیفتد.

آنچه موضوع را پیچیده‌تر می‌سازد آن است که روسیه آماده فروش این سیستم به ایران برای استفاده در خاک خود است. همچنین خبرگزاری اسپوتنیک روسیه فهرستی از خریداران شامل چین، هند، ونزوئلا و الجزایر را نیز اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از هر چیز محل آزمایش و نمایش تسلیحات و مهمات نظامی روسیه باشد. مقامات روسیه درباره علاقه کشورهای خارجی به خرید سیستم اس ۴۰۰ گفته‌اند که بر خلاف مدل قبلی خود اس ۳۰۰ این سیستم قادر به مقابله با اهداف بالستیک نیز خواهد بود.

منبع:انتخاب

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا