تمیز شدن لباسها با این محلول جادویی

موبنا – محققین دانشگاه RMIT استرالیا با بکارگیری محلولی خاص از ذرات میکروسکوپی مس و نقره در الیاف لباس ها و با قرار دادن آنها در معرض تابش چند دقیقه ای نور خورشید موفق به از بین بردن کثیفی های موجود در پارچه شده اند. این محلول همچون شوینده برای پارچه ها عمل می کند …

موبنا – محققین دانشگاه RMIT استرالیا با بکارگیری محلولی خاص از ذرات میکروسکوپی مس و نقره در الیاف لباس ها و با قرار دادن آنها در معرض تابش چند دقیقه ای نور خورشید موفق به از بین بردن کثیفی های موجود در پارچه شده اند.

این محلول همچون شوینده برای پارچه ها عمل می کند و دیگر نیازی به شستشوی لباس و دیگر منسوجات برای از بین بردن لکه و کثیفی نیست. به گفته محققین استرالیایی حتی بعد از ۱۵ بار شستشوی لباس ها و منسوجات، محلول بکار رفته در آنها قادر به از بین بردن لکه ها بود.

خاصیت ضد باکتریایی نقره برای قرن ها مورد استفاده قرار می گیرد و حتی یونانی ها و رومی های باستان سکه های نقره ای را در ظروف آب خود برای جلوگیری از رشد باکتری ها قرار می دادند.

همچنین پیش از این محققین چینی موفق به ساخت مواد «خود تمیز کننده» در منسوجات شده بودند اما روش آنها ۱۸ ساعت برای تمیز کردن پارچه زمان می برد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا