ادعای ۹.۳ میلیارد دلاری اوراکل بر ضد گوگل

موبنا – به گزارش اینفرس، اوراکل بعد از خرید شرکت سان مالک تمامی نرم افزارهای تولیدی آن از جمله جاوا شده و معتقد است گوگل بدون کسب اجازه از برخی امکانات و اجزای جاوا در سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است. اوراکل قبلا هم گوگل را به استفاده از بخش هایی از جاوا بدون …

موبنا – به گزارش اینفرس، اوراکل بعد از خرید شرکت سان مالک تمامی نرم افزارهای تولیدی آن از جمله جاوا شده و معتقد است گوگل بدون کسب اجازه از برخی امکانات و اجزای جاوا در سیستم عامل اندروید خود استفاده کرده است.

اوراکل قبلا هم گوگل را به استفاده از بخش هایی از جاوا بدون پرداخت حق امتیاز به این شرکت متهم کرده بود. دادگاه در سال ۲۰۱۲ به این موضوع رسیدگی کرد، اما نتوانست در مورد آن به نتیجه قطعی برسد.

سیستم عامل آندروید گوگل یکی از محبوب ترین سیستم عامل های همراه است و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ سهم ۸۰.۷ درصدی از این بازار را در اختیار داشته است و هرگونه محدودیت در توزیع آن برای گوگل خساراتی سهمگین به همراه می آورد. زیرا هزاران برنامه جانبی سازگار با آندروید برای گوشی ها و تبلت ها عرضه می شود و گوگل بخشی از درآمد حاصل از فروش برنامه های مذکور را به جیب می زند.

به نظر می رسد هدف اصلی اوراکل از طرح این شکایت به دست آوردن سهمی از درآمد مذکور است. خسارتی که اوراکل این بار از گوگل طلب کرده ده برابر بیشتر از رقم درخواستی قبلی آن است. خود اوراکل هم اعلام کرده که ۸.۸ میلیارد دلار از خسارت ادعایی این شرکت مربوط به سودی است که گوگل از طریق توزیع آندروید در طول سال های گذشته به دست آورده است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا