نزول جایگاه ویندوز در دنیای سیستم عامل‌ها

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، ویندوز که روزگاری حاکم بلامنازع دنیای سیستم های عامل بود این روزها رتبه ای بهتر از سوم ندارد. بررسی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که مایکروسافت تا سال ۲۰۱۷ قادر به برطرف کردن بخشی از این مشکل و بازپس گیری مختصری از سهم خود از این بازار نخواهد …

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، ویندوز که روزگاری حاکم بلامنازع دنیای سیستم های عامل بود این روزها رتبه ای بهتر از سوم ندارد.

بررسی های موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد که مایکروسافت تا سال ۲۰۱۷ قادر به برطرف کردن بخشی از این مشکل و بازپس گیری مختصری از سهم خود از این بازار نخواهد بود. روند نزولی ویندوز از سال ۲۰۱۳ و با افزایش محبوبیت گوشی های هوشمند و سیستم عامل های همراه آغاز شد.

مایکروسافت با درک این خطر به سازگار کردن برنامه ها و سیستم عامل خود با محصولات و نرم افزارهای متن باز و همراه روی آورده و حتی اجرای برنامه های سازگار با آندروید و iOS را بر روی پلاتفورم های خود ممکن کرده است.

ویندوز در سال ۲۰۱۵ بر روی ۲۸۳ میلیون وسیله و ابزار مختلف نصب شده است که نسبت به سال قبل از آن ۳.۴ درصد کاهش نشان می دهد. این رقم برابر با ۱۱.۷ درصد از کل ۲.۴ میلیارد ابزار مجهز به سیستم عامل در جهان است که بیش از ۸۰ درصد از آنها را گوشی های هوشمند تشکیل می دهند. اکثر این گوشی ها هم مجهز به آندروید گوگل هستند.

device-shipments-through-2018-100653944-large.idge

گارتنر شش ماه قبل پیش بینی کرد در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲.۹ درصد از بازار سیستم های عامل به ویندوز اختصاص می یابد. به عبارت دیگر ۳۰۸ میلیون وسیله الکترونیک در جهان به ویندوز مجهز می شوند.

در حالی که ویندوز رتبه سوم را دارد، سیستم های عامل OS X/iOS اپل با تصاحب ۲۹۷ میلیون گوشی و رایانه و تبلت رتبه دوم را در اختیار دارند و رتبه اول با تصاحب ۱.۳ میلیارد ابزار الکترونیکی در اختیار گوگل است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا