جمع‌ آوری مطاف مسجد الحرام +عکس

موبنا– خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد؛ رییس کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی گفت: کار جمع آوری مطاف موقت به صورت روزانه و تا پیش از حلول ماه مبارک رمضان ادامه می یابد. عبدالرحمن السدیس اضافه کرد: این پل طبقاتی در جهت ایجاد مسیری آسان و راحت برای طواف کنندگان ساخته شده بود. وی افزود: …

موبنا– خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد؛ رییس کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی گفت: کار جمع آوری مطاف موقت به صورت روزانه و تا پیش از حلول ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.
عبدالرحمن السدیس اضافه کرد: این پل طبقاتی در جهت ایجاد مسیری آسان و راحت برای طواف کنندگان ساخته شده بود.

وی افزود: هم اکنون و پس از توسعه مطاف اصلی، وجود این پل طبقاتی، مانعی در مسیر مشاهده کعبه مشرفه توسط زایران و طواف کنندگان است و باید جمع آوری شود.

السدیس گفت: ظرفیت مطاف اصلی پس از جمع آوری مطاف موقت به ۳۰ هزار طواف کننده در ساعت می رسد درحالی که هم اکنون این ظرفیت با وجود مطاف دو طبقه فقط ۲۰ هزارنفر در ساعت است.
وی از معلولان و کسانی که از صندلی های چرخ دار در طواف استفاده می کنند خواست از مسیرهای جایگزین برای طواف خانه خدا استفاده کنند.

با آغاز طرح توسعه مسجدالحرام در چندسال گذشته، عربستان سعودی ۲۰ درصد از سهمیه سالانه حجاج کشورهای اسلامی و ۵۰ درصد از سهمیه حجاج سعودی را کاهش داده است.

نوشته های مشابه
جمع‌ آوری مطاف موقت مسجدالحرام +عکس

جمع‌ آوری مطاف موقت مسجدالحرام +عکس

جمع‌ آوری مطاف موقت مسجدالحرام +عکس

جمع‌ آوری مطاف موقت مسجدالحرام +عکس

منبع:ایرنا

دکمه بازگشت به بالا