۱۰۰ درصد سازمان‌های جهان در معرض خطر برنامه‌های مخرب داخلی

موبنا – به گزارش وبسایت theinquirer، این خبر نگران کننده‌ای است؛ به‌خصوص اگر در یک شرکت مسؤولیت برقراری امنیت را برعهده دارید یا اینکه فکر می‌کنید مهارت کافی برای مقابله با بدافزارها را دارید، باید به روش‌های جدید بیاندیشید. به هر حال نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز Imperva مبتنی بر ضعف ۱۰۰ درصد سازمان‌ها …

موبنا – به گزارش وبسایت theinquirer، این خبر نگران کننده‌ای است؛ به‌خصوص اگر در یک شرکت مسؤولیت برقراری امنیت را برعهده دارید یا اینکه فکر می‌کنید مهارت کافی برای مقابله با بدافزارها را دارید، باید به روش‌های جدید بیاندیشید.

به هر حال نتایج حاصل از مطالعه جدید مرکز Imperva مبتنی بر ضعف ۱۰۰ درصد سازمان‌ها در مقابل برنامه‌های مخرب داخلی همگان را باعث شگفتی کرده است. این مرکز مطالعه مذکور را روی مشتریان خود انجام داد.

در گزارش تهدیدهای داخلی Imperva اعلام شد: «برای آنکه بتوانید سیگنال‌های هشدار دهنده واقعی را دریافت کنید تا جلوی بروز خطر درز اطلاعات از طریق عوامل خارجی در مراحل نخست را بگیرید، ما مجموعه گسترده‌ای از اطلاعات مشتریان Imperva را جمع‌آوری کردیم».

در ادامه این گزارش گفته شد: «این اطلاعات شامل پایگاه داده و سرور فایل‌ها می‌شود که توسط پایگاه‌های داده ما مانیتور شده‌‌اند و البته فایل‌های به اشتراک گذاشته شده سازمان‌ها را هم در بر می‌گیرند. با بررسی این داده‌ها، ما فقط به این نتیجه می‌رسیم که لایه‌های امنیتی کنونی برای شناسایی حفره‌های مرتبط با سرقت اطلاعات توان کافی را ندارند».

این گزارش همچنین اعلام کرد: «در حالی که تمامی مشتریان ما لایه‌های امنیتی مختلف را در اختیار گرفته‌اند، هنوز هم نمی‌توانند بسیاری از رفتارهای پرخطر، مخرب یا غفلت کاربران را تشخیص نمی‌دهند. آنچه که سازمان‌ها نیاز دارند، فناوری‌هایی برای تشخیص خطرات داخلی است».

منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا