«تبلیغات ابری»، مفهومی جدید در Cloud

موبنا – به گزارش Inc، این روند در آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. موسسه پژوهشی گارتنر در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که در سال ۲۰۱۶ ارزش خدمات ابری عمومی به ۲۰۴ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در سال گذشته ۱۷۵ میلیارد دلار بوده است. کارشناسان گارتنر می‌گویند سرویس‌های موسوم به …

موبنا – به گزارش Inc، این روند در آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. موسسه پژوهشی گارتنر در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که در سال ۲۰۱۶ ارزش خدمات ابری عمومی به ۲۰۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

این رقم در سال گذشته ۱۷۵ میلیارد دلار بوده است. کارشناسان گارتنر می‌گویند سرویس‌های موسوم به SaaS – که در آن شرکت‌ها، نرم‌افزارهایی عرضه می‌کنند که برای اجرا در فضای ابری طراحی شده است – با رشد ۲۰ درصدی روبرو خواهد شد و ارزش این خدمات تا پایان سال جاری، از ۳۱.۴ میلیارد به ۳۷.۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

گارتنر رشد سرویس‌های IaaS را بیش از ۳۸ درصد پیش‌بینی کرده و گفته ارزش این دسته از خدمات نیز از ۱۶.۲ میلیارد به ۲۲.۴ میلیارد دلار ارتقاء می‌یابد.

شرکت‌های سرشناس زیادی در حوزه IaaS فعالیت دارند که گوگل، مایکروسافت و آمازون از آن جمله است.

گارتنر در گزارش خود به مفهوم جدیدی اشاره کرده که از آن با عنوان تبلیغات ابری (Cloud Advertising) یاد کرده است. بنا به تعریف گارتنر «تبلیغات ابری» به آن دسته از خدمات مبتنی بر ابر اطلاق می‌شود که از گزینش، دادوستد و ارائه آگهی و داده‌های مرتبط با تبلیغات پشتیبانی به عمل می‌آورد، به نحوی که محتوا و قیمت در زمان دسترسی کاربر نهایی تعیین می‌شود؛ و معمولاً قیمت به وسیله یک سازوکار مزایده که میان پیشنهاد دهندگان و مشاهده تبلیغات (advertising impression) توازن برقرار می‌کند، تعیین می‌گردد.

گارتنر حساب جداگانه‌ای برای این شیوه نوظهور تبلیغات باز کرده و البته آن را تجارتی بسیار بزرگ برشمرده است. طبق برآوردهای این مرکز پژوهشی، در سال گذشته ۷۹.۴ میلیارد دلار سود ناشی از ۱۷۵ میلیارد دلار صنعت ابر، از Cloud Advertising نشات گرفته و این رقم در سال جاری ۹۰.۳ از ۲۰۴ میلیارد دلار خواهد بود؛ یعنی ۱۳.۶ درصد رشد.

به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده، اخبار و تحلیل‌های گوناگونی از تبلیغات در فضای ابری منتشر خواهد شد.

منبع: همکاران سیستم

دکمه بازگشت به بالا