هدست واقعیت مجازی فیس بوک؛ ابزار تازه جمع آوری اطلاعات از کاربران

موبنا – به گزارش دیجیتال ترندز، حال مشخص شده کاربرانی که از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift استفاده کنند، شاهد جمع آوری طیف گسترده ای از اطلاعات شخصی در مورد خود خواهند بود. بررسی ها نشان داده که در زمان استفاده از این هدست ها حجم زیادی از اطلاعات مربوط به کاربران به سرورهای فیس …

موبنا – به گزارش دیجیتال ترندز، حال مشخص شده کاربرانی که از هدست واقعیت مجازی Oculus Rift استفاده کنند، شاهد جمع آوری طیف گسترده ای از اطلاعات شخصی در مورد خود خواهند بود.

بررسی ها نشان داده که در زمان استفاده از این هدست ها حجم زیادی از اطلاعات مربوط به کاربران به سرورهای فیس بوک ارسال می شود. پس از نصب نرم افزار Oculus Home برای استفاده از این هدست ها، یک فایل اجرایی به نام OVRServer_x64.exe فعال می شود و اطلاعات مربوط به کاربران را با سرعت ۷ مگابایت در ثانیه برای سرورهای فیس بوک ارسال می نماید.

در موافقتنامه کاربری این هدست اشاره مبهمی به این مساله شده و از جمله آمده است: بسته به چگونگی دسترسی و استفاده شما از این خدمات، فیس بوک اطلاعاتی در مورد بازی ها، محتوا، برنامه ها و دیگر تجارب کاربری ناشی از تعامل جمع آوری می کند و البته آدرس آی پی کاربر، موقعیت جغرافیایی دقیق وی، اطلاعات شبکه وای فای یا تلفن همراه و … نیز جمع آوری می شود.

جالب اینکه فیس بوک حتی اطلاعات مربوط به حرکات فیزیکی کاربر و ابعاد وی را نیز جمع آوری می کند و ممکن است این اطلاعات توسط اشخاص و گروه های ثالث نیز گردآوری گردد. کارشناسان معتقدند هدف اصلی این کار پیشبرد امور بازاریابی با استفاده از شناسایی عادات کاربری افراد است.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا