اعتراف دولت آمریکا به قفل شکنی گوشی‌ها و تبلت‌ها

موبنا – به گزارش انگجت، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی امکان استفاده از ابزار مورد استفاده برای رمزگشایی گوشی آیفون متعلق به عامل تیراندازی های تروریستی سن برناردینو توسط دیگر مقامات قضایی و اطلاعاتی در سراسر آمریکاست. شرکت اپل و پلیس فدرال آمریکا چند ماهی است بر سر این مساله با …

موبنا – به گزارش انگجت، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی امکان استفاده از ابزار مورد استفاده برای رمزگشایی گوشی آیفون متعلق به عامل تیراندازی های تروریستی سن برناردینو توسط دیگر مقامات قضایی و اطلاعاتی در سراسر آمریکاست.

شرکت اپل و پلیس فدرال آمریکا چند ماهی است بر سر این مساله با یکدیگر درگیر هستند و اپل مدعی است در برابر فشارهای پلیس برای تسهیل رمزگشایی داده های کاربران آیفون مقاومت کرده است. اف بی آی هم که بر ضرورت همکاری اپل برای قفل گشایی آیفون تاکید داشت سرانجام بدون کمک این شرکت به هدف خود رسیده است.

ظاهرا نرم افزار رمزگشای پلیس آمریکا تنها برای هک کردن iPhone 5c که مجهز به سیستم عامل iOS 9 باشد کارآیی دارد و به احتمال زیاد اپل آسیب پذیری که منجر به این نفوذ شده را به زودی شناسایی و مسدود خواهد کرد. با این حال توانایی پلیس آمریکا برای هک کردن آیفون بسیاری از کاربران این گوشی در سراسر جهان را نگران کرده و آنها بیم دارند که اطلاعات خصوصیشان در معرض خطر قرار بگیرد.

اف بی آی در بیانیه ای که به همین منظور منتشر کرد اعلام کرده که تمامی تلاش های ممکن برای دسترسی به اطلاعاتی را که ضروری تشخیص می دهد انجام خواهد داد و این اطلاعات را در اختیار همکارانی که ضروری تشخیص دهد قرار خواهد داد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا