واردات خودرو نصف شد

موبنا – واردات خودرو به کشور در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰ درصد کاهش داشت و در مجموع ۵۱ هزار و ۵۲۲ دستگاه انواع خودرو وارد ایران شد. آن طور که گمرک ایران گزارش داده، در سال گذشته يكی از سياست‌های دولت در جلوگيری از واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی يا …

موبنا – واردات خودرو به کشور در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰ درصد کاهش داشت و در مجموع ۵۱ هزار و ۵۲۲ دستگاه انواع خودرو وارد ایران شد.

آن طور که گمرک ایران گزارش داده، در سال گذشته يكی از سياست‌های دولت در جلوگيری از واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی يا لوكس پياده شد، به نحوی كه در سال ۱۳۹۴ با اجرايی شدن اين سياست و چشم‌پوشی دولت از درآمدهای حاصل از محل واردات خودرو به دليل ممنوعيت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، واردات خودرو بيش از ۵۰ درصد كاهش يافت و تعداد ۵۱ هزار و ۵۲۲ دستگاه انواع خودرو وارد ایران شد. ميزان واردات خودرو در سال ۱۳۹۳ به تعداد ۱۰۳ هزار و ۹۱۸ دستگاه بود.

از سوی ديگر در سال ۱۳۹۴ ارزش واردات خودرو هم كاهش قابل توجهی داشت و با ۸۰.۴۲ درصد كاهش به يك ميليارد و ۲۳۰ ميليون دلار رسيد. در سال ۱۳۹۳ به ميزان دو ميليارد و ۱۵۱ ميليون دلار صرف واردات انواع خودرو شده بود.

اقتصادنیوز شکل‌های زیر را بر اساس گزارش گمرک ایران از واردات خودرو تهیه کرده است.

 منبع: اقتصاد نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا