پیش‌بینی فروش ۸۵۰ هزار تلفن هوشمند بلک‌بری PRIV بر اساس تحلیل‌ها

موبنا- اما این کمپانی به دلیل عدم توانایی رقابت در بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی و پافشاری بر سیستم‌عامل انحصاری خود، ضررهای فراوانی را طی سالیان اخیر تجربه کرده است. گوشی هوشمند بلک‌بری PRIV یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که به سیستم‌عامل اندروید تجهیز شده و پیش‌بینی می‌شود ۸۵۰ هزار عدد از آن به فروش برسد. در …

موبنا- اما این کمپانی به دلیل عدم توانایی رقابت در بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی و پافشاری بر سیستم‌عامل انحصاری خود، ضررهای فراوانی را طی سالیان اخیر تجربه کرده است. گوشی هوشمند بلک‌بری PRIV یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که به سیستم‌عامل اندروید تجهیز شده و پیش‌بینی می‌شود ۸۵۰ هزار عدد از آن به فروش برسد. در ادامه با زومیت همراه شوید.

تلفن هوشمند بلک‌بری PRIV یکی از جدیدترین محصولاتی است که اخیرا معرفی شده و در پایان سال میلادی گذشته، در واقع یکی از مهم‌‌ترین و شاید تنها راه بازگشت بلک‌بری به بازار بود. به دلیل بهره بردن این محصول از سیستم‌عامل اندروید، توجه خاصی از طرف بسیاری افراد به آن معطوف شد. بلک‌بری با استفاده از سیستم‌عامل اندروید، به نوعی تبر بر ریشه‌ی سیستم‌عامل انحصاری خود زد. البته این محصول در زمان عرضه، توجهات را به خود جلب کرد و بسیاری دوست داشتند بفهمند سرانجام سیستم‌عامل اندروید بر روی یک گوشی بلک‌بری، چگونه از آب درخواهد آمد. این محصول در واقع باعث شد جایگاه شرکت کانادایی مورد اشاره در بازار موبایل‌های هوشمند به سمت جلو پیش‌ رود. برخی پیش‌بینی‌ها خبر از فروش کم این دستگاه می‌دهند و اعلام کرده‌اند که گوشی هوشمند بلک‌بری PRIV فروش ضعیفی را در بازارها تجربه خواهد کرد.

امروز قرار است بلک‌بری بر اساس برنامه‌ی زمانبندی‌ شده، گزارشات مالی خود را برای سه‌ماهه‌ی پایانی منتشر کند و انتظار می‌رود جزئیاتی هم در مورد اینکه فروش و عرضه‌ی گوشی جدید PRIV چه تاثیراتی بر آن داشته ارائه شود.

بر اساس تحلیل‌های Wells Fargo و پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته توسط آن، اعلام شده که ۸۵۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند بلک‌بری PRIV در طول این سه‌ماهه به فروش خواهد رسید. تحلیل‌گران می‌گویند که فروش این محصول جدید باعث خواهد شد تا درآمد بلک‌بری در این دوره‌ی مالی نسبت به پیش‌بینی‌های وال‌استریت بیشتر باشد. بخصوص وقتی مبلغ ۵۷۱ میلیون دلار را با رقم پیش‌بینی شده ۵۶۵ میلیون دلار مقایسه کنیم. با توجه به پیش‌بینی‌های یاد شده باید منتظر ماند و دید که واقعیت به کدام یک از آن‌ها نزدیک خواهد بود. البته به دلیل اینکه بلک‌بری PRIV فقط قرار است در ۲۰ کشور عرضه شود، شاید همین عامل، باعث شود تا میزان فروش آن تحت‌تاثیر قرار بگیرد و کمتر از مبالغ اعلام شده باشد. البته در برخی خبرها نیز اعلام شده که شاید عرضه‌ی این گوشی تا ۳۱ کشور افزایش یابد و بنابر آنچه تا کنون مشخص شده، احتمالا در ماه فوریه سال میلادی جاری شاهد معرفی تلفن هوشمند بلک‌بری PRIV خواهیم بود. در خبر و پیش‌بینی دیگری، اعلام شده درآمد نرم‌افزاری شرکت کانادایی مورد بحث به ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. باز هم به این نکته باید اشاره کنیم که مبالغ و رقم‌های یاد شده فقط پیش‌بینی هستند و باید منتظر ماند تا ببینیم در واقعیت چه پیش خواهد آمد و گوشی بلک‌بری PRIV چه میزان مورد توجه افراد قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد استفاده از اندروید در گوشی‌های بلک‌بری چیست؟ آیا اینکار ضربه به سیستم‌عامل انحصاری این شرکت است یا عملی پر منفعت برای این شرکت خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع:زومیت|نویسنده:حمید بازرگان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا