دعوت نامه های هوآوی پی ۹ از دوربین دوگانه این گوشی با فناوری بسیار پیشرفته خبر می دهند

موبنا- هواوی آماده است تا از گوشی هوشمند پی ۹ در روز ششم آوریل رونمایی کند. چند هفته‌ است که بازار شایعات مربوط به این پرچمدار بسیار داغ است و هر بار به گوشه‌ای از قابلیت‌های آن اشاره می‌شود. طبق عادت کمپانی‌های چینی، اکثر قابلیت‌های این گوشی کم و بیش فاش شده‌اند و مراسم رونمایی …

موبنا- هواوی آماده است تا از گوشی هوشمند پی ۹ در روز ششم آوریل رونمایی کند. چند هفته‌ است که بازار شایعات مربوط به این پرچمدار بسیار داغ است و هر بار به گوشه‌ای از قابلیت‌های آن اشاره می‌شود. طبق عادت کمپانی‌های چینی، اکثر قابلیت‌های این گوشی کم و بیش فاش شده‌اند و مراسم رونمایی بیشتر جنبه‌ی تایید یا رد این ویژگی‌ها را خواهد داشت. هواوی چند روز پیش دعوت‌نامه‌های مراسم ششم آوریل را برای خبرنگاران و فعالان عرصه‌ی تکنولوژی ارسال کرده است. در این دعوتنامه‌ها باز هم شاهد تایید دوربین دوگانه‌ی بسیار قدرتمند گوشی پی ۹ هستیم.

هوآوی پی ۹

در چندین بخش این دعوت‌نامه‌ها، به وجود دوربین دوگانه بر روی پرچمدار هواوی اشاره شده است. مثلا می‌توانیم دو دایره‌ای را که بر روی تیزرهای پیشین نیز وجود داشتند بر روی این جعبه‌ی ارسال شده از طرف هواوی ببینیم. در درون جعبه، دو حلقه فیلم عکاسی وجود دارد که باز هم بر روی وجود دو دایره تاکید می‌کند. هواوی درست همانند گوشی پی ۸، در دعوتنامه‌ی پی ۹ نیز بر روی دوربین بیش از هر چیز دیگری تمرکز کرده است. این کمپانی بر توانایی پی ۹ در بخش دوربین تاکید بسیاری دارد.

تیزرهای منتشر شده از سوی هواوی حاوی این جمله هستند: طرز نگاهتان به دنیا را عوض کنید!

هوآوی پی ۹

این تیزر به دوربین اشاره می‌کند و حاوی خبر بسیار خوبی است. بر پایه‌ی همین تیزر می‌توان گفت که رقیبی بسیار سرسخت در بخش دوربین برای پرچمدارانی همچون ال‌جی جی ۵ و سامسونگ گلکسی اس ۷ در راه است. کمپانی هواوی پیش از این و در اواخر سال ۲۰۱۵ تجربه‌ی استفاده از دوربین دوگانه را بر روی مدلی همچون آنر ۶ پلاس داشته است. با توجه به گزارش‌های اخیر، هواوی پی ۹ با نسل دوم و بهبود یافته‌ی سیستم دوربین دوگانه‌ی گوشی آنر ۶ پلاس عرضه خواهد شد. از آن‌جا که کیفیت تصاویر تهیه شده توسط گوشی آنر ۶ پلاس بسیار خوب بود، می‌توان انتظار تهیه‌ی تصاویر و ویدیوهایی بسیار باکیفیت را از دوربین پی ۹ داشت.

در مورد مشخصات این دوربین نیز می‌توان به بهره‌مندی از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. لنز این دوربین‌ها توسط کمپانی لیکا (‌Leica) ساخته شده است. انتظار داریم که یکی از این دو دوربین، رنگی و دیگری سیاه و سفید باشد. تکنولوژی جدید و هیجان‌انگیز دوربین پی ۹ نیز چیزی است که در پس هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید برای فهمیدنش تا مراسم رونمایی از این گوشی صبر کنیم. پی ۹ در دو نسخه‌ی دیگر با نام‌های پی ۹ مکس و پی ۹ پلاس نیز تولید خواهد شد.

تولیدکنندگان بسیاری تاکنون از دوربین‌های دوگانه بر روی گوشی‌های هوشمند خود بهره برده‌اند، اما نتیجه‌ی کار هیچ‌کدام از آن‌ها خارق‌العاده و حیرت‌انگیز نبوده است. یکی از بارزترین نمونه‌ها، گوشی وان ام ۸ از کمپانی اچ تی سی است. شاید دوربین پی ۹ بتواند با عملکرد خود نظر ما را در این مورد عوض کند. باید منتظر ماند و دید. تا ششم آوریل تنها ۴ روز دیگر باقی مانده است و هیجان ما هم برای دیدن پرچمدار هواوی روز به روز بیشتر می‌شود.

منبع:زومیت|نویسنده:محمد طولابی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا