اسرائیل ۳ بار قصد حمله به ایران را داشت

موبنا- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی “متن – حاشیه” که امشب از شبکه سوم سیما پخش شد، در خصوص نامه آمریکا و سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد آزمایشات موشکی ایران اظهار داشت: بنده منتظر چنین خبری بودم و دلیل آن این است که آمریکایی‌ها برنامه‌ای …

موبنا- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تلویزیونی “متن – حاشیه” که امشب از شبکه سوم سیما پخش شد، در خصوص نامه آمریکا و سه کشور اروپایی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد آزمایشات موشکی ایران اظهار داشت: بنده منتظر چنین خبری بودم و دلیل آن این است که آمریکایی‌ها برنامه‌ای را علیه ما چیده‌اند که مسئله هسته‌ای گام اول آن بود و پس از آن مسائل موشکی بود و آنها می‌خواهند بعد از این دو مسئله مباحث حقوق بشری را مطرح کرده و کم کم وارد بحث سپاه پاسداران شوند و نهایتا بگویند که شما دست از این نظام بکشید.

وی ادامه داد: آمریکا در گذشته با جنگ و درگیری می‌خواست ما را به عقب براند و حالا فرمول جدیدی پیدا کرده است؛ لذا من منتظر چنین موضوعی بودم. حتی آنها چند بار زودتر می‌خواستند در کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر کنند ولی آقای اوباما به آنها گفته بود که الان موقع این کار نیست و چند ماه بعد از برجام وارد این موضوع شوید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکایی‌ها علیه سیستم دفاعی ما برنامه‌ دارند و می‌خواهند این موضوع را پیگیری و دنبال کنند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکا فکر می‌کند که جلوی دستیابی به سلاح هسته‌ای را از ایران گرفته است چرا مقامات آمریکایی نسبت به آزمایش‌های موشکی ایران ابراز نگرانی می‌کنند، افزود: پس از برجام و همکاری که ایران در مذاکرات با آنها کرد و فضای جدیدی از تعامل ما با غرب به وجود آمد، آنها نباید به این زودی وارد این حساسیت‌ها می‌شدند و باید ۴ تا ۵ سال می‌گذشت و تعامل و ارتباط میان ما و غرب به وجود می‌آمد و پس از آن میز گفت‌وگوی جدیدی را باز می‌کردند.رضایی گفت: از زمان پایان جنگ، آمریکا ۲ بار و اسرائیل ۳ بار می‌خواستند به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند ولی نتوانستند. من این موضوع را از روی اطلاعات می‌گویم. خاطرات آقای بوش این‌ها را بازگو می‌کند. رئیس ستاد ارتش آمریکا در زمان بوش، اخیرا گفته بود که بوش دستور داده بود که آماده حمله به ایران شوند و پنتاگون نیز آماده شده بود ولی ژنرال‌های آمریکایی برآورد کردند که اگر به ایران حمله کنند، ایران نیز می‌تواند مقابله به مثل کند؛ لذا ما به بوش گفتیم که دست از این دستور بردارید.

وی ادامه داد: اسرائیل نیز ۳ بار می‌خواست به جمهوری اسلامی ایران حمله کند؛ بین وزیر دفاع قبلی اسرائیل و نتانیاهو درگیری وجود داشت که چرا او نیات ۸ سال پیش را بیان کرده بود؛ او گفته بود که قرار بود به ایران حمله کنیم اما در کابینه رای‌گیری انجام شد و ۷ به ۸ با یک رای اختلاف قرار شد حمله نکنیم. سوال بنده این است که چه عاملی باعث شد این آرامش در ایران حاصل و از وقوع جنگ جلوگیری شود؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جواب این سوال سیستم بازدارندگی ایران است که بخش مهم آن توان موشکی ایران است. اصولا کشورهای جهان هر روز در حال گسترش اقتدار خود هستند. اگر ما در این سطح خود بمانیم ۵ سال دیگر فاصله اسرائیل با ما زیاد می‌شود. ما مرتبط دقت موشک‌های خود را بالا می‌بریم؛ در گذشته اگر ۲ تا ۳ کیلومتر اختلاف وجود دارد الان به چند متر رسیده و ما قصد داریم آن را به چند سانتی‌متر برسانیم.

رضایی تاکید کرد: هرچه قدر دقت موشکی آنها بیشتر از ما باشد ما خسارت بیشتری می‌بینیم و قدرت بازدارندگی ما نیز کمتر می‌شود بنابراین آمریکا و غربی‌ها به دنبال این هستند که قدرت توسعه ما را محدود کرده و قدرت بازدارندگی را از ما بگیرند.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا