درگیری آذربایجان و ارمنستان شدت گرفت

موبنا- به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از شعله‌ور شدن دوباره تنش و درگیری بین باکو و ایروان بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طی درگیری‌ها ۱۲ سرباز این کشور کشته شده و یک فروند بالگرد سرنگون شده است. خبرگزاری ترند آذربایجان نیز گزارش داد که وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای از …

موبنا- به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از شعله‌ور شدن دوباره تنش و درگیری بین باکو و ایروان بر سر منطقه ناگورنو-قره‌باغ، جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طی درگیری‌ها ۱۲ سرباز این کشور کشته شده و یک فروند بالگرد سرنگون شده است.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز گزارش داد که وزارت دفاع این کشور در بیانیه‌ای از کسب پیروزی‌های جدیدی در خطوط نبرد با ارتش ارمنستان و تسلط بر ارتفاعات و مناطق مسکونی راهبردی خبر داد.

براساس این بیانیه، موفقیت‌های نظامی مذکور در پی پاتک نظامیان آذربایجانی در خطوط جبهه به دست آمده است.

وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود آورده است که ۶ تانک ارمنستان، ۱۵ مسلسل و سنگر مستحکم منهدم شده و بیش از ۱۰۰ نیروی نظامی ارمنستانی طی درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند. همچنین ۱۲ نظامی آذربایجانی کشته شده، یک فروند بالگرد میل-۲۴ ارتش آذربایجان سرنگون شده و یک تانک این کشور بر اثر مین منهدم شده است.

به نوشته ترند، پاتک نظامیان آذربایجانی پس از اقدامات تحریک آمیز نیروهای مسلح ارمنستان در شب گذشته انجام شده است، که به مرگ و مجروحیت غیرنظامیان منجر شده است. تصمیم برای انجام اقدامات متقابل در محورهای «آق‌دره-ترتار-اقدم» و «خواجه‌وند-فزولی» توسط فرماندهی نیروهای مسلح آذربایجان صورت گرفته است.

در نتیجه این عملیات، ارتفاعات مشرف به روستای تالش – که خطری را برای منطقه قربانوی و شهر نفتالان ایجاد کرده بود – و شهرک سی‌سولان تحت کنترل نظامیان آذربایجانی قرار گرفته‌اند.

همچنین ارتش آذربایجان به منظور حفاظت از شهر حورادیز، ارتفاع «لاله تپه» را به کنترل خود درآورده است که به آن اجازه می‌دهد بر منطقه وسیعی نظارت داشته باشد.

پس از درگیری شدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مناطق مورد نزاع بین دو کشور، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواهان پایان فوری درگیری‌ها در خطوط مقدم منطقه ناگورنو – قره‌باغ شد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با رسانه‌های روسی گفت: «رئیس جمهوری از همه طرف‌های درگیری خواست تا آتش‌بس را رعایت کنند و از خود خویشتن‌داری نشان دهند تا مانع از تلفات بیشتر شوند».

صبح امروز بود که نظامیان دو کشور در طول خطوط کنترل منطقه ناگورنو – قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند و نزاع دو کشور بر سر این منطقه بار دیگر و پس از گذشت حدود ۲۰ سال دوباره شعله‌ور شد.

منبع:تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا