طراحی کوچکترین آنتن تلویزیون جهان

موبنا- این آنتن دوگانه در دانشگاه مورلوس (UAEM) در مکزیک طراحی شده و قابلیت دریافت کانال‌های آنالوگ و دیجیتال را دارد. کوچکترین آنتن با ۱۱ سانتیمتر طول، ۶.۵ سانتیمتر عرض، ۶ میلیمتر ضخامت و تنها ۱۲ گرم وزن طراحی شده است. آنتن طراحی شده برای فضای باز، مستطیلی کوچک و در واقع مجموعه‌ای از آنتن‌های …

موبنا- این آنتن دوگانه در دانشگاه مورلوس (UAEM) در مکزیک طراحی شده و قابلیت دریافت کانال‌های آنالوگ و دیجیتال را دارد. کوچکترین آنتن با ۱۱ سانتیمتر طول، ۶.۵ سانتیمتر عرض، ۶ میلیمتر ضخامت و تنها ۱۲ گرم وزن طراحی شده است.
آنتن طراحی شده برای فضای باز، مستطیلی کوچک و در واقع مجموعه‌ای از آنتن‌های کوچک در کنار هم است.

این فناوری در محل ثابت استفاده می‌شود و در دماهای بسیار پایین هم کارآیی دارد. آنتن کوچک طراحی شده در داخل خانه هم قابل استفاده است و قابلیت اتصال به تلویزیون‌های متعدد را دارد که نیازی به برق هم نیست.

مارگاریتا تکپویوتل، سرپرست این پروژه در UAEM اظهار کرد: ایده این طراحی استفاده از مواد جدید و هندسه طراحی نو برای ایجاد آنتن کوچکتر در مقایسه با آنتن‌های در دسترس است.

وی افزود: زمانی که این آنتن در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفت، قادر به دریافت ۷۰ سیگنال و همچنین ۲۸ سیگنال دیجیتال در مکزیکوسیتی بود.

طراحان این آنتن به دنبال فرصتی برای تجاری‌سازی و تولید انبوه این فناوری جدید هستند.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا