شکایت از اظهارات تحریک آمیز ترامپ

موبنا- این شکایت توسط کاشیا نوانگوما، دانشجوی ۲۱ ساله، مالی شاه، فعال سیاسی ۳۶ ساله و هنری بروسو، دانش آموز ۱۷ ساله انجام گرفت. بر اساس ادعای این سه معترض، آنها به صورت صلح‌آمیز اعتراض خود را نسبت به اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند اما ترامپ با قطع …

موبنا- این شکایت توسط کاشیا نوانگوما، دانشجوی ۲۱ ساله، مالی شاه، فعال سیاسی ۳۶ ساله و هنری بروسو، دانش آموز ۱۷ ساله انجام گرفت. بر اساس ادعای این سه معترض، آنها به صورت صلح‌آمیز اعتراض خود را نسبت به اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند اما ترامپ با قطع سخنرانی خود چندین بار به مخاطبان خود اعلام کرد:” آنها را از اینجا بیرون اندازید.”

پس از اظهارات ترامپ، متیو هایمباخ، یکی از اعضای گروه “سفید پوست؛ نژاد برتر” ، و آلوین بامبرگر، ۷۵ ساله یکی از کهنه کاران جنگ، همراه با چند نفر دیگر با توهین و حمله به معترضان، آنها را هل داده و به آنها تنه زده‌اند.

هایمباخ در پاسخ به شکایت انجام شده، با ارسال پیامی در وبلاگی ادعا کرد که اتفاقاتی مانند هل دادن، تنه زدن و جیغ کشیدن برای قرار گرفتن در جای بهتر در میان شرکت کنندگان انجام گرفته است.

حوادث خشونت آمیز در گردهم‌آیی‌های انتخاباتی ترامپ دست کم دو بار مشاهده شده است. این مساله نگرانی‌هایی ایجاد کرده است مبنی بر اینکه اظهارات و لحن سخنرانی‌های این نامزد حزب جمهوریخواه به گونه‌ای است که طرفداران وی را به استفاده از خشونت تشویق می‌کند.

منبع:ایسنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا