روز فراز و فرود بورس تهران

موبنا- بورس اوراق بهادار تهران در معاملات اولین روز هفته روند پر فراز و فرودی تجربه کرد و ابتدا با افزایش و سپس کاهش مواجه شد. به طوری که در همان ابتدای معاملات شاخص بورس تا کانال ۸۱ هزار و ۷۰۰ واحد بالا رفت اما بلافاصله روند نزولی به خود گرفت و تا کانال ۸۱ …

موبنا- بورس اوراق بهادار تهران در معاملات اولین روز هفته روند پر فراز و فرودی تجربه کرد و ابتدا با افزایش و سپس کاهش مواجه شد. به طوری که در همان ابتدای معاملات شاخص بورس تا کانال ۸۱ هزار و ۷۰۰ واحد بالا رفت اما بلافاصله روند نزولی به خود گرفت و تا کانال ۸۱ هزار و ۴۰۰ واحد افت کرد، اما دوباره مسیر نزولی خود را اندکی بهبود داد و به رشد ۵۶ واحدی و قرار گرفتن در کانال ۸۱ هزار و ۵۳۶ واحدی رضایت داد.

در بازار امروز برخلاف روزهای گذشته شرکتهای بانکی و خودرویی با بی اقبالی سهامداران مواجه شدند و صف‌های فروش تشکیل دادند؛ در مقابل شرکتهای پتروشیمی و معدنی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار گرفتند به طوری که امروز شرکتهای کشتیرانی، هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، نفت و گاز پارسیان، گل گهر، سرمایه‌گذاری امید و ملی مس از شرکتهای تاثیرگذار در رشد شاخص بورس بودند و شرکتهای فولاد مبارکه، سایپا، ارتباطات سیار، بانک صادرات و بانک تجارت با افت خود مانع از حرکت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین امروز شرکتهای کنتورسازی، تولید محور خودرو و سایپا آذین از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای مطرح این گروه یعنی شرکتهای سایپا، سایپا دیزل، زامیاد، پارس خودرو و سرمایه گذاری رنا از شرکتهایی بودند که بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

از اتفاقت مهم امروز بورس تهران بازدید محمد فطانت رئیس سازمان بورس از تالار شیشه‌ای و همچنین بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌ پالایش نفت بندرعباس از سوی مقام ناظر بود.

در بازار پر فراز و فرود بورس امروز در مجموع بیش از یک میلیارد و ۱۹ میلیون سهم به ارزش ۳۱۹ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به ۳۵۱ هزار میلیارد تومان رسید.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا