خودروهای تاریخ ساز! (+عکس)

موبنا- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از …

موبنا- تاریخ صنعت خودرو شاهد حضور محصولاتی بوده که هر کدام به نوع خود یادآور دورانی خاص برای مخاطبان هستند. این خودروهای تاریخ ساز نه تنها در زمان خودبلکه در تمام دوران محبوبیت خود را حفظ کرده اند و به عنوان یک اثر هنری ستایش شده اند. به عنوان مثال همه ما برند ماستنگ از کمپانی فورد را به خوبی می شناسیم. ماستنگ یکی از محبوب ترین خودروهایی است که تا به امروز در صنعت خودروی جهان تولید شده است. هر چند در گذشته، حال و آینده خودروهایی با بازده به مراتب بهتر از ماستنگ هم تولید شده و می شوند اما اصلی که ثابت است؛ جایگاه متمایز این برند برای عاشقان دنیای خودرو است.

در نظر داریم تا طی مجموعه ای ده  قسمتی به تاریخ سازترین خودروهای جهان که از زمان تولید تا عمر صنعت خودرو همواره مطرح بوده و جاودانه هستند را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

بخش اول این مجموعه (لینک)

بخش دوم (لینک)

بخش سوم (لینک)

بخش چهارم (لینک)

بخش پنجم (لینک)

بخش ششم (لینک)

بخش هفتم (لینک)

بخش هشتم(لینک)

بخش نهم(لینک)

 

تویوتا کمری مدل ۱۹۸۲ تا کنون

194135_830

کمری یکی از شناخته شده ترین برندهای خودرویی در سرتاسر جهان است. این خودروی پرفروش در ابعاد بین المللی موفقیت های زیادی را برای تویوتا بدنبال داشته است. در تصویر یک تویتا کمری نسل دوم مشاهده می شود.

تویوتا کرولا مدل ۱۹۶۶ تا کنون

194136_430

کرولا نیز نام آشنا و البته معتبری در صنعت خودروی جهان به شمار می رود. در سال ۱۹۷۴ میلادی کرولا پرفروش ترین خودروی جهان بود و تا به امروز کماکان یکی از پرفروش ترین خودروها به شمار می رود.

تویوتا پریوس مدل ۱۹۹۷ تا کنون

194137_900

این خودروی جمع و جور هم اکنون یک الکتریکی مشهور به شمار می رود و می توان آینده روشنی برای آن به عنوان یک خودروی پاک متصور بود.

فولکس واگن بیتل مدل ۱۹۴۶ تا۲۰۰۳

194138_253

یکی از معروف ترین پلتفرم های طراحی شده در دنیای خودرو به شمار می رود. خودرویی که سابقه حضور در جنگ جهانی دوم را داشته همچنان مخاطبان را با مدل های مختلف مجذوب خود می کند.

فولکس واگن گلف مدل ۱۹۷۴ تا کنون

194139_685

گلف را در آمریکا بیشتر به عنوان “خرگوش” می شناسند که البته با توجه به طراحی خودرو چندان بی ربط هم نیست. گلف خودرویی خاص و افسانه ای به شمار می رود تا آنجا که هر ساله طرفداران آن از سراسر جهان در یک نقطه گرد هم آمده و برایش مراسم برگزار می کنند! مخاطب اصلی محصولات گلف جوانان هستند زیرا این خودرو حسی از زیبایی، قدرت و سرعت را به همراه دارد. مدل های ۴۰۰ این خودرو آنچنان مهندسی موتور پیشرفته ای دارند که از موتور ۴ سیلندر تا ۴۰۰ اسب بخار خروجی را امکان پذیر می سازند.

فولکس واگن تایپ تو مدل ۱۹۵۰ تا کنون

194140_859

این مدل با اسم های مختلفی شناخته می شود از میکروباس و کومبی گرفته تا ترانسپورتر و … البته این نام ها با تغییرات جزئی در بدنه محصول تغییر می کنند اما پلتفرم اصلی تمامی آنها ثابت است. این محصول در میان جوانان دهه ۶۰ میلادی و گروه های موسیقی! شهرت زیادی داشته و به خودروی محبوب آنها مبدل شده بود.

جیپ ویلیز مدل ۱۹۴۱ تا۱۹۴۵

194141_803

نام ویلیز بزرگترها را به یاد جیپ های مشهور دهه های پیش با نام ویلیز می اندازد.  این خودرو در جنگ جهانی دوم به شهرتی بی سابقه دست یافت و قابلیت های خود را به نمایش گذاشت. در آن زمان به نوعی نماد ارتش آمریکا نیز محسوب می شد.

منبع:پول نیوز|نویسنده:مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا