عذرخواهی وزیر فرانسوی از زنان مسلمان

موبنا- وزیر حقوق زنان فرانسه پس از اینکه زنان مسلمان را «برده» توصیف کرده بود، از موضع خود عقب نشینی کرد و پوزش خواست. او در اظهاراتی گستاخانه مدعی شده بود که برخی از زنان مسلمان، مانند کنیزان آمریکایی و آفریقایی چند دهه پیش، خودشان «بردگی» را انتخاب می کنند. این وزیر زن فرانسوی از …

موبنا- وزیر حقوق زنان فرانسه پس از اینکه زنان مسلمان را «برده» توصیف کرده بود، از موضع خود عقب نشینی کرد و پوزش خواست.

او در اظهاراتی گستاخانه مدعی شده بود که برخی از زنان مسلمان، مانند کنیزان آمریکایی و آفریقایی چند دهه پیش، خودشان «بردگی» را انتخاب می کنند.

این وزیر زن فرانسوی از مخالفت خود با گرایش برندهای جهانی به مدهای اسلامی و مطابق با «حجاب» و سرمایه‌گذاری زیاد در داخل فرانسه سخن گفت و سپس زنان مسلمان را به دلیل انتخاب حجاب، «برده» نامید و جنجال زیادی به راه انداخت.

لورانس روسینول، در پاسخ به گفته مجری رادیو مونته کارلو که «برخی زنان این نوع لباس را با کمال میل انتخاب می کنند»؛ با به کار گیری تعبیری وقیحانه گفته بود: «بله، زنانی هستند که آن را انتخاب می کنند.در گذشته هم برخی مادران آفریقایی و آمریکایی، ادامه بردگی را انتخاب کردند(!)».

اظهارات این وزیر فرانسوی انتقادات گسترده ای را به دنبال داشت به گونه ای که به امضای هزاران نامه الکترونیکی و درخواست برای استعفای او منجر شد.

شمار زیادی از رسانه های فرانسه، سازمان های اسلامی فرانسه از جمله دیده بان ملی مخالف با اسلام هراسی و انجمن فرانسوی های مسلمان نیز اظهارات او را به شدت محکوم کردند.

در پی بالا گرفتن انتقادات، وزیر فرانسوی در برنامه شبکه فرانس-۵ عذرخواهی کرد و گفت: من در انتخاب واژه موفق عمل نکردم و اگر به کسی توهین کرده ام، معذرت می خواهم.

منبع:پایگاه خبری العالم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا