نجات ۳۴۱۷ مسافر نوروزی

موبنا- مرتضی مرادی پور – مسئول بخش عملیات طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر درباره عملیات‌های امداد و نجات طرح نوروزی در روز سیزدهم فروردین، اظهار کرد: در این روز با کاهش ۲۳ درصدی مجموع عملیات‌ها در مقایسه با روز مشابه در نوروز سال گذشته مواجه بودیم و در مجموع به هفت ‌هزار و ۹۶۹ …

موبنا- مرتضی مرادی پور – مسئول بخش عملیات طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر درباره عملیات‌های امداد و نجات طرح نوروزی در روز سیزدهم فروردین، اظهار کرد: در این روز با کاهش ۲۳ درصدی مجموع عملیات‌ها در مقایسه با روز مشابه در نوروز سال گذشته مواجه بودیم و در مجموع به هفت ‌هزار و ۹۶۹ تن از هموطنان خدمات امدادی لازم ارائه و ۲۲۴ تن به مراکز درمانی منتقل شدند و علاوه بر درمان ۲ هزار و ۱۱ تن در محل حادثه، ۳۵۰ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند و و ۳۴۳ تن از هموطنان از حوادث نجات یافتند.

مرادی پور با اشاره به اشاره به گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ۹۵، گفت: در ۱۸ روز اجرای طرح، در مجموع ۵ هزار و ۳۸ مورد ماموریت انجام و خدمات امدادی لازم به ۷۵ هزار و ۷۶۴ تن از مسافران نوروزی ارائه شد.

وی با اشاره به کاهش ۸ درصدی ماموریت‌های امدادی در ۱۸ روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: به علاوه تاکنون ۲ ‌هزار و ۲۴۸ تن از مسافران نوروزی به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۱ هزار و ۵۴۹ تن خدمات درمان سرپایی و ۲ ‌هزار و ۵۳۰ تن خدمات اسکان اضطراری را دریافت کردند.

مسئول بخش عملیات طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر به نجات ۳ هزار و ۴۱۷ تن از هموطنان از حوادث و انجام ۳۶۴ مورد عملیات رهاسازی اشاره کرد و گفت: به علاوه امدادگران در ۲۴ ساعت گذشته درگیر ارائه خدمت به هموطنان در گرد و غبار هرمزگان بودند و در این زمینه ۲۱۰ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

نوشته های مشابه

به گزارش هلال احمر، مرادی پور به عملیات‌ برف و کولاک و امدادرسانی در ۱۹ محور استان‌های متاثر اشاره و عنوان کرد: همچنین در ۱۱ استان‌ چهارمحال و بختیاری، خراسانات رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، گلستان، لرستان، مرکزی و مازندران خدمات امدادی لازم به ۲ هزار و ۱۶۷ متاثر از برف و کولاک ارائه شده و ۱۲۰ تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و عملیات رهاسازی ۲۰۱ خودرو از برف انجام شد.

وی همچنین درباره امدادرسانی به متاثران در سیل و آب‌گرفتگی در ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: در این زمینه در ۶ استان‌ خراسان جنوبی و رضوی، فارس، کرمان، گیلان و مازندران، خدمات لازم به ۴۷۲ تن از هموطنان در ۲۰ شهر و روستا ارائه و ۲۱ تن به مناطق امن منتقل شدند. در این زمینه ۲۳ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند و تخلیه آب از ۵۱ واحد مسکونی انجام شد.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا