افشاگری درباره مظنون حادثه پاریس

موبنا- به گزارش تارنمای شبکه خبری «ب اف ام» فرانسه، «محمد عبدالسلام» در ملاقات یک ساعته با مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس، به نقل از وی اعلام کرد: خوشبختانه تا پایان کار پیش نرفتم و خود را به عمد منفجر نکردم. مظنون حملات تروریستی پاریس گفته است: اگر خود را منفجر می کردم تعداد قربانیان …

موبنا- به گزارش تارنمای شبکه خبری «ب اف ام» فرانسه، «محمد عبدالسلام» در ملاقات یک ساعته با مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس، به نقل از وی اعلام کرد: خوشبختانه تا پایان کار پیش نرفتم و خود را به عمد منفجر نکردم.

مظنون حملات تروریستی پاریس گفته است: اگر خود را منفجر می کردم تعداد قربانیان بیشتر می شد.

این گزارش حاکی است: بر پایه اظهارات محمد عبدالسلام، صلاح که پس از چهار ماه فرار در بلژیک بازداشت شد، نمی تواند مغز متفکر حملات پاریس باشد. از ابتدا در جریان امر قرار نداشته است و همچنین در دیدار با برادرش بارها ابراز پشیمانی کرده است.

با این حال صلاح عبدالسلام تایید کرده که ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) کمربند انفجاری داشته است.

مظنون حملات پاریس همچنین برای همکاری با مقامات قضائی فرانسه ابراز تمایل کرده « زیرا در حملات فرانسه دخیل بوده، اما در حملات بلژیک نقشی نداشته است».

پلیس بلژیک با اشاره به کشف اثر انگشت صلاح عبدالسلام در منزل اجاره ای یکی از عاملان انتحاری بروکسل، معتقد است که وی دست کم با دو تن از مظنونان حملات بلژیک ارتباط داشته است.

پیشتر دادستان پاریس در یک نشست خبری گفته بود، صلاح عبدالسلام در نخستین بازجویی اعلام کرد قصد داشته کمربند انتحاری خود را در استادیوم فرانسه منفجر کند اما در نهایت تغییر عقیده داده است.

پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) پاریس که به مرگ ۱۳۰ تن و مجروح شدن بیش از ۳۵۰ نفر منجر شد، صلاح عبدالسلام مهمترین مظنون این حملات موفق شد به بلژیک بگریزد که پس از چهار ماه فرار، ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در این کشور بازداشت شد و هم اکنون در زندان «بورژ» زندانی است.

وی که پس از بازداشت در بروکسل برای همکاری با پلیس بلژیک اعلام آمادگی کرد و نخواست به فرانسه مسترد شود، پس از حملات بروکسل اعلام کرد می خواهد به فرانسه فرستاده شود.

در جریان حملات انتحاری ۲۲ مارس (۳ فروردین) در فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل، ۳۵ تن کشته و ۳۴۰ نفر مجروح شدند.

گروه تروریستی «داعش» مسئولیت حملات تروریستی پاریس و بروکسل را برعهده گرفته است.

منبع:ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا