انفجار مین در قصرشیرین حادثه آفرید

موبنا- نعمت الله نازپرورده افزود: این انفجار روز گذشته در جاده خسروی و در منطقه برج احمدی از توابع قصرشیرین بوقوع پیوست که در جریان آن به صاحب احشام هیچ گونه آسیبی وارد نشد و نامبرده در سلامت کامل است. از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان قصرشیرین دو مورد انفجار مین رخ داده که در …

موبنا- نعمت الله نازپرورده افزود: این انفجار روز گذشته در جاده خسروی و در منطقه برج احمدی از توابع قصرشیرین بوقوع پیوست که در جریان آن به صاحب احشام هیچ گونه آسیبی وارد نشد و نامبرده در سلامت کامل است.

از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان قصرشیرین دو مورد انفجار مین رخ داده که در انفجار اول هفت راس گوسفند متعلق به عشایر و در انفجار دوم نیز دو راس گوسفند که در منطقه در حال تعلیف بودند تلف شدند.

پارسال نیز در مجموع بر اثر ۳۵ مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان ۶ نفر کشته و ۳۱ نفر نیز مجروح شدند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اکنون ۲ شرکت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب ۱۲ گروه به استعداد ۱۰۰ نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاکسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که در زمان جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی کشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز در این منطقه بود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا