جان کری برای اولین بار به بحرین می‌رود

موبنا- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری، وزیر خارجه این کشور ششم ماه جاری میلادی و برای اولین بار به بحرین کشوری که میزبان ناوگان پنجم آمریکا است، سفر خواهد کرد. این وزارتخانه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، کری در منامه مذاکراتی با مسئولان این کشور خواهد داشت و در نشست وزرای خارجه کشورهای …

موبنا- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، جان کری، وزیر خارجه این کشور ششم ماه جاری میلادی و برای اولین بار به بحرین کشوری که میزبان ناوگان پنجم آمریکا است، سفر خواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد، کری در منامه مذاکراتی با مسئولان این کشور خواهد داشت و در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت خواهد کرد.

بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد انقلاب مردمی و درخواست برای افزایش آزادی‌های سیاسی و مدنی است و نیروهای امنیتی بارها مخالفان شیعه‌ را خواستار اصلاحات در قانون اساسی هستند سرکوب کرده‌اند.

کری سپس برای شرکت در نشستی با همتایان خود در گروه هفت که برای فراهم آوردن مقدمات نشست سران این مجموعه در اواخر ماه مه آتی برگزار می‌شود، به هیروشیما خواهد رفت.

نیروهای آمریکایی کمی پیش از پایان جنگ جهانی دوم در ششم اوت ۱۹۴۵ یک بمب هسته‌ای را بر فراز شهر هیروشیما رها کردند که منجر به کشته شدن نزدیک به ۴۰ هزار تن شد. آنها سه روز بعد بمب دیگری را در ناکازاکی رها کردند که با انفجار آن ۷۴ هزار تن نیز در این شهر کشته شدند.

منبع:تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا