ابطال برجام، شرط حمایت از نامزدها!

موبنا- بنابر این گزارش، لابی آیپک اما این بار در پیامی صریح و مستقیم از نامزدهای حزب جمهوریخواه ایالات متحده خواسته است تا ضمن ابراز مخالفت خود با سند توافق هسته ای صورت گرفته میان ایران و اعضای ۱+۵،  در جریان تبلیغات انتخاباتی خود بر لزوم ابطال برجام در صورت حضور در مسند ریاست جمهوری …

موبنا- بنابر این گزارش، لابی آیپک اما این بار در پیامی صریح و مستقیم از نامزدهای حزب جمهوریخواه ایالات متحده خواسته است تا ضمن ابراز مخالفت خود با سند توافق هسته ای صورت گرفته میان ایران و اعضای ۱+۵،  در جریان تبلیغات انتخاباتی خود بر لزوم ابطال برجام در صورت حضور در مسند ریاست جمهوری تاکید کنند.

در این خصوص نخست تد کروز که در جریان تصویب برجام نیز از اصلی ترین مخالفان توافق هسته ای با ایران محسوب می شد اعلام کرد که نسبت به برجام پایبند نبوده و در صورت حضور در کاخ سفید سند برجام را پاره خواهد کرد.

پس از تد کروز، مارک روبیو در جریان مبارزات انتخاباتی خود تاکید کرد که نسبت به سند برجام و اجرایی شدن آن پایبند نخواهد بود.

سرانجام دونالد ترامپ نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در سخنرانی خود در  جمع اعضای ارشد لابی آیپک تاکید کرد که در صورت حضور در کاخ سفید سند برجام را پاره خواهد کرد.

نکته قابل تامل اینکه هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نیز با هدف جلب حمایت لابی آیپک و زیر شاخه های آن، دیگر کمتر سخنی در حمایت از توافق هسته ای با ایران به میان می آورد.

ضمن آنکه هیلاری کلینتون جمهوری اسلامی ایران را نسبت به وضع تحریم های تازه در خصوص فعالیت های موشکی تهدید کرده است.

هم اکنون «ابطال برجام» وجه مشترک سه نامزد پیشروی حزب جمهوریخواه محسوب می شود، موضوعی که باید به صورت هوشمندانه از سوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان مورد رصد و تحلیل قرار گرفته و اقدامات و واکنش های لازم در مقابل چنین عملی پیش بینی شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا