ادامه خواب زمستانی بازار مسکن

موبنا- با این وجود محسن سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار گزوه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص روند بازار گفت: یکی از روش هایی که در دنیا برای رونق بازار مسکن استفاده می شود وام دهی و توانمند کردن طرف تقاضا است. وی در ادامه افزود: در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی …

موبنا- با این وجود محسن سرحدی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار گزوه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص روند بازار گفت: یکی از روش هایی که در دنیا برای رونق بازار مسکن استفاده می شود وام دهی و توانمند کردن طرف تقاضا است.

وی در ادامه افزود: در کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات بخش اشتغال رونق این بخش با مشکل مواجه می شود زیرا با توجه به نبود شرایط شغلی مناسب دریافت و بازپرداخت وام برای خرید مسکن کار آسانی نخواهد بود.

کارشناس بازار مسکن بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در بخش مسکن تورم وجود ندارد و عرضه در بازار بیشتر از تقاضا است به طوری که یک و نیم تا دو میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه وجود دارد و در این شرایط به سمت فراوانی عرضه نسبت به تقاضا پیش می رویم.

سرحدی یاد آور شد: آینده و رونق بازار مسکن به شرایط اقتصادی کشور در دوران پسا برجام و چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی باز می گردد که اگر گشایشی در امور اقتصادی کشور حاصل شود می توان انتظار خروج بازار مسکن را از رکود داشت وافزایش وام مسکن به تنهایی نمی تواند موجب رونق شود.

وی در پایان تاکید کرد: زمان حداقل برای بازگشت رونق به بازار مسکن از نیمه دوم سال ۹۵ و با رونق اقتصادی آغاز خواهد شد و در این مدت می توان شاهد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار مسکن باشیم.

با این وجود باید منتظر ماند و دید آیا در نیمه دوم سال جاری رونقی در بازار مسکن ایجاد خواهد شد یا خیر!

منبع:میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا