فروش جهانی گوشی هوشمند و تبلت در مسیر رکود

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – بنابر گزارش جدید شرکت گارتنر، سالانه حدود دو میلیارد تلفن همراه تا سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رسید. این در شرایطی است که به طور کلی انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها طی سال های پیش رو در بازارهای بالغ و اشباع شده مانند آمریکا، اروپا، …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – بنابر گزارش جدید شرکت گارتنر، سالانه حدود دو میلیارد تلفن همراه تا سال ۲۰۱۸ به فروش خواهد رسید. این در شرایطی است که به طور کلی انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها طی سال های پیش رو در بازارهای بالغ و اشباع شده مانند آمریکا، اروپا، چین و ژاپن دچار رکود شود.
انتظار می رود فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار به ۱.۵ میلیارد دستگاه برسد که رشد ۷ درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد اما همچنان ضعیف‌ترین میزان رشد در تاریخ این بازار است. بنابر پیش بینی های صورت گرفته، فروش گوشی های هوشمند در کشورهای در حال توسعه طی سال جاری میلادی همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد که در این میان هند با رشد پیش بینی شده ۲۹ درصدی پیشگام خواهد بود. با این وجود، فروش گوشی های هوشمند در بازارهای بالغ مانند آمریکا شمالی و چین (به ترتیب رشد ۰.۴ درصد و ۰.۷ درصد پیش بینی شده است) نسبتا ثابت خواهد بود.
انتظار می رود تعداد کل تلفن های همراه به فروش رسیده از ۱.۹ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۱۶ عبور کند و در سال ۲۰۱۸ به ۲ میلیارد دستگاه برسد.

1
از سوی دیگر، جریانی مشابه را می توان برای بازار تبلت مشاهده کرد و انتظار می رود اعداد و ارقام کم و بیش دچار رکود باشند. در سال ۲۰۱۵، تعداد ۱۹۵ میلیون تبلت در سراسر جهان به فروش رسیده و انتظار می رود این آمار در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ۱۸۸ میلیون دستگاه رسیده و در سال ۲۰۱۸ بار دیگر در مسیر رشد قرار گرفته و به ۱۹۴ میلیون دستگاه برسد.
در مقابل، انتظار می رود بازار رایانه شخصی بهبود شرایط خود را تجربه کند و به رغم افت اندک در سال ۲۰۱۶ بار دیگر در سال ۲۰۱۷ روند احیا را شاهد باشد. در مجموع ۲۸۹ میلیون رایانه شخصی طی سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان به فروش رسیده که انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۲۸۴ میلیون دستگاه رسیده و سپس به ۲۹۶ میلیون و ۳۰۶ میلیون دستگاه در سال های بعد افزایش یابد. در شرایطی که کاهش فروش رایانه های شخصی سنتی انتظار می رود اما جریان رشد قوی برای مدل های رده بالا و قابل حمل پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا