کلاهبرداری میلیونی با فروش مدرک جعلی در فیسبوک

موبنا – سرهنگ سيد حسن حسينی فرمانده انتظامی شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: با وصول نيابت قضائی از دادسرای استان البرز مبني بر کلاهبرداری اينترنتی از سوي فردی ساکن نيشابور،بررسی موضوع در دستور كار تيمی از کارشناسان با تجربه پليس فتا قرار گرفت. وي افزود: با اخذ اظهارات شاكی، کارشناسان پليس فتا متوجه …

موبنا – سرهنگ سيد حسن حسينی فرمانده انتظامی شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: با وصول نيابت قضائی از دادسرای استان البرز مبني بر کلاهبرداری اينترنتی از سوي فردی ساکن نيشابور،بررسی موضوع در دستور كار تيمی از کارشناسان با تجربه پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با اخذ اظهارات شاكی، کارشناسان پليس فتا متوجه شدند متهم علاوه بر استان البرز از سوی پليس فتا استان خراسان رضوی به دليل بازاريابی و فروش مدارک تحصيلی جعلی در شبکه های اجتماعی از جمله فيس بوک تحت تقيب و متواري است.

حسيني خاطر نشان کرد: کارشناسان پليس فتا با استفاده از مهندسی اجتماعی و رصد شبکه های اجتماعی مخفيگاه متهم را شناسايي و او را در اقدامی غافلگيرانه دستگير کردند.

وی اظهار داشت: متهم ۲۴ ساله در مقابل ادله و مستندات ديجيتالی پليس ضمن قبول بزه انتسابی اظهار داشت از حدود دو سال قبل صفحه ای در شبکه اجتماعی فيس بوک با عنوان “مدرک تحصيلی معتبر” راه اندازي و پس از شناسايی طعمه ها با شماره تماسی که از سوی افراد ثبت شده بود تماس می گرفتم و با وعده ارسال مدارک جعلی مبالغي را از آنان کلاهبرداری مي کردم.

وي تصريح کرد: در تحقيقات کارشناسان پليس فتا تاکنون چهار مالباخته که يک ميليارد ريال از آنها کلاهبرداری شده شناسايی شده اند.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور خطاب به شهروندان توصيه کرد: براي رسيدن به اهداف خود هيچ گاه از روش های غير قانونی استفاده نکنند و به آگهی هايی که در سايت ها خصوصاً شبکه های اجتماعي که هويت واقعی آن ها مشخص نيست قبل از اعتماد از مراجع قانوني استعلام کنند.

 منبع:میزان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا