گزارش مالی بلک بری در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی ۲۰۱۶: کاهش ضرردهی کمپانی و عملکرد فراتر از انتظار

موبنا – بلک‌بری به تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده که نشان از بهبود وضعیت برای این کمپانی کانادایی دارد. براساس اطلاعات ارائه شده که در برخی موارد بسیار بهتر از پیش‌بینی‌های انجام شده است، بلک‌بری به ازای هر سهم خود تنها ۰.۰۳ دلار از دست داده است که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام …

موبنا – بلک‌بری به تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده که نشان از بهبود وضعیت برای این کمپانی کانادایی دارد. براساس اطلاعات ارائه شده که در برخی موارد بسیار بهتر از پیش‌بینی‌های انجام شده است، بلک‌بری به ازای هر سهم خود تنها ۰.۰۳ دلار از دست داده است که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر از دست دادن ۰.۰۹ در ازای هر سهم است. البته کل درآمد گزارش شده توسط بلک‌بری در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان نشان از کاهش دارد. بلک‌بری از کسب درآمد ۴۸۷ میلیون دلاری خبر داده؛ در حالی که کارشناسان و تحلیل‌گران انتظار داشتند تا این کمپانی درآمدی ۵۶۳ میلیون دلاری را کسب کند.

همانطور که می‌دانید بلک‌بری در سال‌های گذشته و با رشد و توسعه‌ی انواع گوشی‌های هوشمند توسط کمپانی‌هایی نظیر اپل و سامسونگ،‌ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. در کنار کاهش فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی، عدم پشتیبانی از محصولات بلک‌بری نیز توسط شماری از کمپانی‌ها باعث شده تا وضعیت برای کانادایی‌ها، روز به روز بدتر شود. برای مثال می‌توان به توقف پشتیبانی از گوشی‌های بلک‌بری توسط فیس‌بوک اشاره کرد.

با مشاهده‌ی کاهش فروش محصولات سخت‌افزاری، بلک‌بری با تغییر سیاست‌های خود به سمت توسعه‌ی انواع سرویس‌های نرم‌افزاری رفت؛ هرچند تولید گوشی را نیز از نظر دور نداشت. براساس اطلاعات ارائه شده، بلک‌بری انتظار دارد تا بخش نرم‌افزار این کمپانی بیش از ۳۰ درصد پیشرفت را شاهد باشد.

جان چن، مدیرعامل بلک‌بری در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

به جرات می‌توان گفت که ما در بخش نرم‌افزار‌های اینترپرایز موفق عمل کرده و سهمی را به برای خود دست و پا کرده‌ایم. ما در سه‌ماهه‌ی چهارم درآمد خود از بخش نرم‌افزار و فروش گواهی نرم‌افزاری را به بیش از دو برابر افزایش داده و همچنین رکورد کسب درآمد در این حوزه را به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رساندیم. ما درصدد آن هستیم تا در سال مالی ۲۰۱۷ بیش از پیش به توسعه‌ی بخش نرم‌افزار ادامه داده و سوددهی این بخش از کمپانی را افزایش دهیم. پس از انتشار گزارش مالی بلک‌بری، سهام این کمپانی با کاهشی ۸ درصدی روبرو شد.

 منبع: زومیت 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا