اعلام آمادگی اتریش برای برقراری روابط بانکی با ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تشریح دستاورد‌های سفر هیات اقتصادی ایران به اتریش از اعلام آمادگی اتریش برای برقراری روابط بانکی با ایران خبر داد. حمیدرضا صالحی که در سفرهیات اقتصادی و بخش خصوصی ایران به اتریش حضور داشته، در گفت‌وگو یی درباره جزئیات این سفر گفت: ماهیت و هدف اصلی سفر هیات …

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تشریح دستاورد‌های سفر هیات اقتصادی ایران به اتریش از اعلام آمادگی اتریش برای برقراری روابط بانکی با ایران خبر داد.

حمیدرضا صالحی که در سفرهیات اقتصادی و بخش خصوصی ایران به اتریش حضور داشته، در گفت‌وگو یی درباره جزئیات این سفر گفت: ماهیت و هدف اصلی سفر هیات اقتصادی ایران به اتریش نزدیک شدن بخش‌های اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور بود.

وی ادامه داد: طی این سفر جلسات مفیدی در حوزه مسائل بانکی و همچنین بیمه‌های صادراتی که منجر به ایجاد فاینانس برای پروژ‌ه‌های داخلی می‌شود برگزار شد. در این ملاقات‌ها موافقت شد که از صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران اتریشی که قصد دارند در ایران سرمایه‌گذاری کنند پشتیبانی بیمه‌ای انجام شود. ‌به طور کلی اتریش در این مذاکرات آمادگی بیشتری نسبت به دیگر کشور‌های اروپایی برای همکاری‌های بانکی با ایران از خود نشان داد.

صالحی با بیان اینکه هیات اقتصادی ایران به اهداف مدنظر خود در این سفر دست یافته است، ابراز امیدواری کرد که نتایج این سفر و سفرهایی بخش خصوصی در آن حضور داشته است در سال جاری برای اقتصاد و صنعت کشور مشخص شود و به شکوفایی اقتصادی و اشتغال کمک کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی که بهبودد فضای اقتصادی کشور یکی از اهداف آن است موضوع روابط اقتصادی با کشوراز اهمیت برخوردار است اگر گشایش اقتصادی ایجاد شود این امکان به وجود می‌آید که به بازار‌های بزرگ دست پیدا کنیم و در این صورت است که میزان تولید افزایش می‌یابد و قیمت تمام شده کالاها کاهش می‌یابد موضوعی که در نهایت باعث بهبود وضعیت اشتغال خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه کنیم که اشتغال نقطه اصلی رشد است و کشور نیاز به رشد اقتصادی همراه با اشتغال دارد. اگر رشد اقتصادی ناشی از درآمدهای اقتصاد نفتی باشد ممکن است به ایجاد اشتغال منجر نشود اما اگر رشد صنعتی اتفاق بیفتد می‌تواند وعیت اشتغال را بهتر کند.

صالحی درباره مهمترین مزیت افزایش روابط اقتصادی با اتریش گفت: روابط اقتصادی با کشوری مثل اتریش که تولید ناخالص داخلی آن ناشی از صنعت این کشور است باعث می شود که موتور مولد صنعت در کشورمان راه بیفتد و باعث ایجاد اشتغال شود.
منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا