هزینه جنگ عراق با داعش: روزانه ۱۵ میلیون دلار

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المعلومة، جاسم محمد جعفر افزود: اقدام آمریکا برای ارسال نیروهای زمینی به عراق ،باید با موافقت دولت و مجلس نمایندگان عراق صورت گیرد، اما واشنگتن چندی پیش از اعزام ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی به عراق برای مشارکت در عملیات آزاد سازی موصل خبر داد که تاکنون موافقت دولت …

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المعلومة، جاسم محمد جعفر افزود: اقدام آمریکا برای ارسال نیروهای زمینی به عراق ،باید با موافقت دولت و مجلس نمایندگان عراق صورت گیرد، اما واشنگتن چندی پیش از اعزام ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی به عراق برای مشارکت در عملیات آزاد سازی موصل خبر داد که تاکنون موافقت دولت عراق در این زمینه را اخذ نکرده است.

وی ادامه داد: عملیات آزاد سازی موصل با مشارکت ۲۰۰ مشاور آمریکایی انجام خواهد شد و ماموریت آنها ارائه مشورت های نظامی است و دولت آمریکا ملزم به پرداخت حقوق آنها خواهد بود.

جعفر تاکید کرد عراق به دلیل پرداخت روزانه ۱۵ میلیون دلار برای جنگ با داعش ،بودجه کافی برای پرداخت حقوق آنها را در اختیار ندارد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته از اعزام ۲۰۰ سرباز پیاده نظام به عراق برای حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد خبر داد وگفت: کشورش اعزام ۱۳ یگان زمینی به عراق برای آزاد سازی موصل را بررسی می کند.

عراق از ۱۹ خرداد ماه سال گذشته (۹۳) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا