افت ۹۰ درصدی خرید کالاهای آی تی در سال ۹۴

موبنا، لیلا محمدنظامی -“سید مهدی میرمهدی کمیجانی” اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل عوامل متعددی میزان تقاضا برای انواع این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش یافت. وی افزود: نوسانات مکرر نرخ ارز در کشور، میزان حضور مراجعه کنندگان در بازار کالاهای آی تی را به طور چشمگیری کاهش داد به طوری که در …

موبنا، لیلا محمدنظامی -“سید مهدی میرمهدی کمیجانی” اظهار داشت: در سال گذشته به دلیل عوامل متعددی میزان تقاضا برای انواع این کالای ارتباطی به طور چشمگیری کاهش یافت.
لپ‌تاپ
وی افزود: نوسانات مکرر نرخ ارز در کشور، میزان حضور مراجعه کنندگان در بازار کالاهای آی تی را به طور چشمگیری کاهش داد به طوری که در ماه های پایانی سال گذشته برخی از فروشگاه ها تا چند روز هیچ گونه فروشی صورت نمی گرفت.
میرمهدی دلایل مختلف همچون مسایل سیاسی و کاهش قدرت اقتصادی مردم را از موارد این بی رونقی اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط سال گذشته می توان گفت که کالاهای آی تی در اولویت خرید افراد خارج شد.
اینترنت موبایل
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته به دلیل مسایل اقتصادی کشور، خرید کالاهای آی تی به ندرت صورت گرفت چرا که این کالای دیجیتالی و ارتباطی از سبد خرید خانواده های ایرانی خارج شد.
مادربورد
این اظهارات در حالی مطرح می شود که کارشناسان این حوزه سه عامل “اولویت بندی نیازها در بازار شب عید”، “کمبود نقدینگی در اختیار مردم” و “نامشخص بودن شرایط سیاسی»” دلیل اصلی رکود بازار IT اعلام شد.
PC
به گفته این صاحب نظران بازار، بازار شب عید امسال همانند سال های پیش تعریف چندانی نداشت چرا که امسال نیز بازار این کالا با رکود همراه بود.
آنها معتقدند که در سال گذشته در مجموع فروش کالاهای سرمایه ای مانند PC و تبلت از دستگاه های پر مصرف مثل مادربورد، دستگاه های کپی و پرینتر بهتر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا