جمجمه شکسپیر در قبرش نیست (+عکس)

چهارصد سال پس از مرگ ویلیام شکسپیر، نویسنده مشهور، گروهی از باستان‌شناسان در جریان بررسی قبر وی کشف کرده‌اند که در این گور، جمجمه‌ای در کار نیست. به این ترتیب شاید به نظر برسد که یک داستان قدیمی مبنی بر این‌که دزدان در سال ۱۷۹۴ جمجمه شکسپیر را به سرقت برده‌اند، صحت داشته باشد. تحقیقات …

چهارصد سال پس از مرگ ویلیام شکسپیر، نویسنده مشهور، گروهی از باستان‌شناسان در جریان بررسی قبر وی کشف کرده‌اند که در این گور، جمجمه‌ای در کار نیست. به این ترتیب شاید به نظر برسد که یک داستان قدیمی مبنی بر این‌که دزدان در سال ۱۷۹۴ جمجمه شکسپیر را به سرقت برده‌اند، صحت داشته باشد.
جمجمه شکسپیر در قبرش نیست (+عکس)
تحقیقات کوین کولز از دانشگاه استافوردشایر دستمایه فیلم مستندی است که به تازگی پخش شده است. کولز به همراه همکارانش با استفاده از یک دستگاه رادار مخصوص، قبر شکسپیر را مورد بررسی قرار داده‌اند.
امواج این دستگاه بدون آنکه آسیبی به محل دفن وارد کند، به درون خاک نفوذ و امکان بررسی دقیق محل دفن را برای پژوهشگران میسر کرده است. این برای نخستین بار است که گور شکسپیر بررسی می‌شود.
به گفته کولز دستگاه پس از رسیدن به ناحیه سر “سیگنال‌های عجیب و غریبی” را مخابره کرده است. او می‌‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند اندکی پس از دفن شکسپیر، تعمیراتی در قبر انجام شده است.
کولز گفته است که او “کاملا قانع” شده که جمجمه شکسپیر بر خلاف دیگر اعضای بدنش، در آرامگاه او وجود ندارد.
با این حال کشیش این کلیسا تئوری کوین کولز را رد کرده و با نبش قبر شکسپیر برای کشف حقیقت مخالفت کرده است. او به سازندگان این مستند گفته است: «ما قصد داریم مصونیت آرامگاه شکسپیر را، آنچنان که او خود می‌خواسته، همچنان محترم بشماریم و اجازه اختلال را نخواهیم داد.»

منبع: میزان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا