گلکسی نوت ۶ سامسونگ چه امکاناتی خواهد داشت؟

گلکسی نوت ۶ به احتمال زیاد در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. اخبار زیادی از طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت ششمشن نسخه‌ی سری نوت گلکسی در دست نیست. اما با توجه به رویه‌ی کلی سامسونگ در تولید گوشی‌های نوت و نیز توجه به امکانات و مشخصات گلکسی اس ۷، میتوان پیش بینی هایی …

گلکسی نوت ۶ به احتمال زیاد در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. اخبار زیادی از طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت ششمشن نسخه‌ی سری نوت گلکسی در دست نیست. اما با توجه به رویه‌ی کلی سامسونگ در تولید گوشی‌های نوت و نیز توجه به امکانات و مشخصات گلکسی اس ۷، میتوان پیش بینی هایی در مورد مشخصات و امکانات گلکسی نوت ۶ انجام داد.

مقاومت در برابر آب، حافظه‌ی قابل ارتقا و شارژ بی‌سیم

سامسونگ در سال‌های گذشته، همیشه امکانات خاص و جدید پرچمداران خود را در سری نوت نیز استفاده کرده است. امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که قابلیت‌های گلکسی اس ۷ مانند مقاومت در برابر گرد و غبار، حافظه‌ی قابل افزایش و نیز شارژ بی‌سیم (که در نوت ۵ نیز موجود است) در نوت ۶ مشاهده شوند.

پردازنده و باتری گلکسی نوت ۶

سامسونگ امسال ظرفیت باتری گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را افزایش داد و می‌توان با توجه به افزایش اندازه‌ی گلکسی اس۷ اج، پیش‌بینی کرد که گلکسی نوت ۶ نیز بزرگ‌تر از نوت ۵ خواهد بود و ظرفیت باتری آن نیز از گلکسی اس ۷ اج بیشتر باشد. با توجه به باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری اس ۷ اج، احتمال استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری توسط سامسونگ وجود دارد.

در مورد پردازنده نیز انتظار می‌رود سامسونگ مانند سال‌های گذشته از آخرین نسخه‌ی پردازنده‌ی اسنپدراگون (که ممکن است نسخه‌ی بهبود یافته‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ باشد) یا اکسینوس (که آن هم ممکن است نسخه‌ی بهبود یافته‌ی اکسینوس ۸ باشد) در قلب گلکسی نوت ۶ استفاده کند.

اندازه و رزولوشن صفحه نمایش

صفحه نمایش سه نسخه‌ی قبلی گلکسی نوت همگی ۵.۷ اینچی بودند. با توجه به افزایش اندازه گلکسی اس ۷ اج به ۵.۵ اینچ، می‌توان انتظار داشت که صفحه‌نمایش گلکسی نوت ۶ اندازه‌ای حدود ۵.۸ اینچ داشته باشد. البته با توجه به طراحی ظریف گلکسی اس ۷ می‌توان انتظار داشت که سامسونگ از همین طراحی استفاده کرده و سایز صفحه نمایش نوت ۶ را بدون تغییر زیاد در ابعاد گوشی بیشتر کند.

در مورد رزولوشن نیز با توجه به مانور تبلیغاتی بالای سامسونگ بر روی واقعیت مجازی و هدست‌های تولیدی‌اش، احتما دارد رزولوشن ۴K برای نوت ۶ استفاده شود تا تصاویری بهتر و واضح‌تر در هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی سامسونگ مشاهده شود.

امکانات نرم‌افزاری گلکسی نوت ۶

انتظار می‌رود که امکانات نرم‌افزاری نوت ۶ شبیه به گلکسی اس ۷ باشد. با این تفاوت که طراحی رابط کاربری تغییر کند و چند اپلیکیشن برای استفاده بهتر از قلم S Pen و قابلیت‌های مالتی تسکینگ نیز اضافه شود.

اما با توجه به عرضه‌ی زودهنگام نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۷، ممکن است سامسونگ در پرچمدار دوم سال ۲۰۱۶ خود که به احتمال زیاد در تابستان معرفی می‌شود، از این نسخه از اندروید استفاده کند. از طرفی ممکن است این شرکت کمی محافظه‌کارانه عمل کند و ترجیح دهد از نسخه‌ای کمی قدیمی‌تر که امتحان خود را پس داده (یعنی اندروید مارشمالو ۶) در گلکسی نوت ۶ استفاده کند.

عرضه در اروپا

سال گدشته گلکسی نوت ۵ در اروپا عرضه نشد و سامسونگ ترجیح داد تا گلکسی اس۶ اج پلاس را در این قاره معرفی کند. از آنجایی که با توجه به بزرگ‌تر شدن گلکسی اس ۷ اج، امکان عرضه‌ی گلکسی اس ۷ اج پلاس در سال جاری بسیار کم است، ممکن است امسال گلکسی نوت ۶ در اروپا نیز عرضه بشود.

دوربین گلکسی نوت ۶

سامسونگ امسال در دوربین گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج نوآوری‌های زیادی به خرج داد و دوربین‌هایی عالی برای استفاده در تمامی شرایط و بخصوص نور کم عرضه کرد. با این که مشخص نیست چه نوع لنزی از چه شرکتی (سامسونگ یا سونی) در نوت ۶ استفاده خواهد شد، اما انتظار می‌رود که دوربین نوت ۶ علاوه بر داشتن امکانات خوب دوربین گلکسی اس۷ به امکاناتی نظیر فوکوس لیزری نیز مجهز باشد. هم‌چنین انتظار می‌رود بهبود‌هایی نیز در سیستم لرزش‌گیر اپتیکال اعمال شود.

پورت میکرو یو‌اس‌بی یا USB-C

در این مورد نمی‌توان پیش‌بینی قطعی انجام داد. از طرفی در سال ۲۰۱۶ اکثر گوشی‌های هوشمند از آخرین تکنولوژی USB یعنی یو‌اس‌بی نوع سی استفاده می‌کنند و از طرفی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ با پورت قدیمی میکرو یو‌اس‌بی عرضه شده است. دلیل استفاده از میکرو یو‌اس‌بی در گلکسی اس ۷، قابلیت اتصال آسان به هدست Gear VR و دیگر لوازم جانبی بوده است. اگر سامسونگ تصمیم بگیرد در نوت ۶ از USB-C استفاده کند، باید نسخه‌ی جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود و نیز دیگر لوازم جانبی عرضه کند.

زمان عرضه‌ی گلکسی نوت ۶

نکته‌ی قطعی این است که نوت ۶ در ۶ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. با توجه به این که گلکسی نوت ۵ در میانه‌ی ماه آگوست ۲۰۱۵ و قبل از معرفی آیفون ۶ اس معرفی شد، ممکن است در سال جاری نیز نوت ۶ در ماه آگوست یا حتی جولای عرضه شود تا مراسم سامسونگ قبل از مراسم احتمالی معرفی آیفون ۷ در ماه سپتامبر باشد.

مورد دیگر این که اگر سامسونگ بخواهد از اندروید ان در نوت ۶ استفاده کند، با توجه به زمان عرضه‌ی احتمالی اندروید ان یعنی ماه جولای یا آگوست، نوت ۶ نیز در همین ماه‌ها عرضه خواهد شد.

به طور قطع با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه‌ی ششمین نسل از سری نوت سامسونگ، اخبار تکمیلی و دقیق‌تری از این گوشی منتشر خواهد شد و صحت یا عدم صحت مطالب پیش‌بینی شده مشخص خواهد شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا