نجات ۳۰۰ مسافر از طوفان شن

دکتر ناصر چرخ‌ساز با اشاره به گزارش عملیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در این مدت امدادگران در بیش از ۳۰۵ مورد عملیات، خدمات لازم را به هموطنان ارائه داده‌اند. وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ تن در این مدت از حوادث نجات یافتند، افزود: ۱۵۰نفر به مراکز …

دکتر ناصر چرخ‌ساز با اشاره به گزارش عملیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: در این مدت امدادگران در بیش از ۳۰۵ مورد عملیات، خدمات لازم را به هموطنان ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ تن در این مدت از حوادث نجات یافتند، افزود: ۱۵۰نفر به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند.

چرخساز با اشاره به انجام ۲۲ مورد عملیات رهاسازی، گفت: بیش از یک هزار تن از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

انجام عملیات برف و کولاک در ۱۰ محور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به عملیات برف و کولاک طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: ۹ استان آذربایجان شرقی، تهران، زنجان، سمنان، فارس، کردستان، گلستان، لرستان و مازندران در روز گذشته متاثر از برف و کولاک بودند که در ۱۰ محور به قریب ۸۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

دکتر چرخساز با بیان اینکه ۱۲۳ خودرو در این عملیات ها از برف رهاسازی شدند به مصدومیت ۶ تن و انتقال یک مصدوم به مرکز درمانی در حوادث برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد.

به گفته وی در این حوادث ۵ تن خدمات درمان سرپایی دریافت کردند و ۱۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٢٤ ساعت گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در ۶ استان تهران، خراسان شمالی، سمنان، فارس، کرمان و یزد عملیات سیل و آبگرفتگی صورت گرفته که در ۹ شهر و روستا به حدود ۷۰ تن امدادرسانی شده و ۳۵ نفر نیز در این عملیات ها به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر چرخساز گفت: در این عملیات‌ها آب ۶ واحد مسکونی تخلیه شد و ۵ تن نیز اسکان اضطراری یافتند.

براساس گزارش سایت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از انجام عملیات امدادی توفان شن طی ٢٤ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روز گذشته دو شهرستان ریگان و فهرج متاثر از توفان شن بودند که امدادگران در دو محور ریگان –ایرانشهر و فهرج -زاهدان در حال امدادرسانی هستند. به گفته دکتر چرخساز در عملیات توفان شن از روز گذشته به حدود ۳۰۰ تن خدمات امدادی ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا