گرفتاری مسافران در تونل امامزاده هاشم

روز گذشته بارش سنگین برف در دو مقطع زمانی باعث انسداد محور هراز شد و دیشب نیز پس از انسداد سه‌ساعته، این محور با همت نیروهای راهداری و پلیس‌راه بازگشایی شد. در این بین، مسافران زیادی با توجه به انسداد محور هراز به علت بارش سنگین برف و یخ‌زدگی سطح جاده در مسیر این محور …

روز گذشته بارش سنگین برف در دو مقطع زمانی باعث انسداد محور هراز شد و دیشب نیز پس از انسداد سه‌ساعته، این محور با همت نیروهای راهداری و پلیس‌راه بازگشایی شد.

در این بین، مسافران زیادی با توجه به انسداد محور هراز به علت بارش سنگین برف و یخ‌زدگی سطح جاده در مسیر این محور توقف کرده بودند.

یک سری از رانندگان که در محور هراز به سمت گردنه امامزاده هاشم (ع) حرکت کرده بودند و نتوانستند به مسیر خود ادامه دهند، مسیر خود را بازگشتند که همین موضوع موجب انسداد جاده شد؛ همچنین نیوجرسی به وسط جاده آمده بود که این مسئله باعث زحمت راهداران برای بازگشایی جاده شد.

مسافران گرفتار در مسیر محور هراز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به محور هراز در خصوص اطلاع‌رسانی نادرست انسداد محور هراز گلایه داشتند.

*بازگشایی محور هراز با ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان پردیس و رودهن در حاشیه پاکسازی محور هراز به خبرنگار فارس گفت: بیش از ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات به صورت مستقیم برای بازگشایی محور هراز مشغول فعالیت بودند.

محمدعلی طلوعی‌مقدم افزود: در زمان بارش سنگین برف در جاده‌ها، مسافران باید آرامش خود را حفظ کنند و حتماً یک لاین را برای عبور خودروهای برف‌روبی و نمک‌پاش باز بگذارند.

وی تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌شود که با توجه به بارش برف در محورهای کوهستانی، قبل از حرکت از طریق سامانه ۱۱۴، از وضع راه‌ها آگاهی پیدا کنند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان پردیس و رودهن با بیان اینکه ارتفاع برف نشسته بر روی برف در گردنه امامزاده هاشم (ع) دماوند بیش از ۵۰ سانتی‌متر است، بیان کرد: رانندگان و مسافران حتماً به توصیه‌های راهداران و پلیس‌راه توجه کنند تا به سلامت به مقصد خود برسند.

طلوعی‌مقدم همچنین بر لزوم به همراه داشتن تجهیزات ایمنی به خصوص زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی تأکید کرد.

*رهاسازی خودروهای گرفتار در تونل امامزاده هاشم (ع) دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز اظهار کرد: شب گذشته این جمعیت توانست با چهار اکیپ امدادی و ۲۵ نیروی عملیاتی تمامی خودروهای گرفتار در تونل امامزاده هاشم (ع) دماوند را رهاسازی کند.

حمید فرهادی افزود: تعداد زیادی از کودکان و کهن‌سالان و بیمارانی که مشکل قلبی داشتند، دچار مشکل تنفسی شدند که با تپ‌بیت در خودروهای آمبولانس و دادن اکسیژن تمامی مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه به علت وقوع تصادفی، یک مصدوم به بیمارستان سوم شعبان دماوند منتقل شد، بیان کرد: به سرنشینان خودروی حادثه دیده به تعداد چهار نفر در پایگاه شهید حسین لالی آبعلی اسکان داده شد.

*نجات کودک ۱۱ ماهه در تونل امامزاده هاشم (ع) دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با اشاره به نجات کودک ۱۱ ماه در تونل امامزاده هاشم (ع) دماوند گفت: کودک ۱۱ ماهه که در تونل مشا بعد از ترافیک چند ساعته دچار اختلال تنفسی شده بود با تلاش نجات‌گران جمعیت هلال احمر دماوند نجات یافت.

فرهادی با بیان اینکه جلال عیوضی و ابراهیم ساعدی از امدادگران جمعیت هلال احمر دماوند پس از پیاده‌روی سه کیلومتری کودک را به آمبولانس رساندند، ادامه داد: پس از انجام اقدامات تنفسی، کودک را به آغوش مادرش بازگرداندند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا