مواد غذایی که دندان ها را سفید می کند

به مرور زمان و با افزایش سن، دندان ها درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهند. سیگار کشیدن و مصرف غذاهای رنگی نیز این موضوع را تشدید می کنند. علاوه بر روش های زیبایی و سفیدکردن دندان که بسیار پرهزینه هستند و زیر پوشش بیمه قرار ندارند، مواد غذایی وجود دارند که به …

به مرور زمان و با افزایش سن، دندان ها درخشندگی و زیبایی خود را از دست می دهند. سیگار کشیدن و مصرف غذاهای رنگی نیز این موضوع را تشدید می کنند. علاوه بر روش های زیبایی و سفیدکردن دندان که بسیار پرهزینه هستند و زیر پوشش بیمه قرار ندارند، مواد غذایی وجود دارند که به سفیدی و درخشندگی دندان کمک می کنند. این مواد غذایی عبارتند از:

*روغن کنجد و روغن نارگیل خالص

روغن کنجد و روغن نارگیل خالص را با مسواک یا انگشت روی تمام دندان ها قرار دهید و پس از پانزده دقیقه بشویید. این کار سبب جذب مواد غذایی موجود روی لایه خارجی دندان می شود.

*توت فرنگی

توت فرنگی حاوی ترکیبی به نام اسید مالیک است که خاصیت سفید کنندگی دارد و در بسیاری از خمیرهای دندان استفاده می شود. به علاوه ویتامین C موجود در این میوه پلاک های دندان را از بین برده و سبب درخشندگی می شود.

*سیب

سیب منبع غنی اسید مالیک است که خاصیت درخشندگی و سفیدکنندگی دارد.

*کرفس

کرفس بزاق دهان را تحریک کرده و به دلیل فیبرهای سلولزی، عملکردی مانند مسواک دارد. کرفس موثرترین ماده غذایی در سفید کردن دندان است.

*هویج

ویتامین A موجود در هویج سبب تقویت مینای دندان می شود و با افزایش بزاق، به تمیز کردن دندان ها کمک می کند.

*کلم بروکلی

آهن موجود در کلم بروکلی از مینای دندان محافظت کرده و یک پوشش نامرئی روی دندان ها قرار می دهد که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. این ماده به صورت خام باعث حذف لکه های ناخوشایند روی دندان می شود.

*پنیر

کلسیم و فسفر موجود در پنیر از دندان ها محافظت کرده و دندان را در مقابل اسیدهای مضر عایق بندی می کند.

*آب

آب سبب هیدراته شدن دهان و دندان می شود و از تشکیل لکه روی دندان جلوگیری می کند. به علاوه با کاهش محیط اسیدیته دهان، در سلامت دندان ها موثر است.

*اناناس

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که سبب جدا شدن پلاک ها از روی دندان می شود. به علاوه از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

*ماهی سالمون

ماهی حاوی مقادیر بالای ویتامین D است که به جذب کلسیم و فسفر و مواد معدنی دیگر توسط دندان ها کمک می کند.

*ریحان

ریحان یک آنتی بیوتیک طبیعی است که باکتری ها را مهار کرده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

*سیر و پیاز

سیر و پیاز به دلیل ترکیباتی به نام thiosulfonate و thiosulfinate از تولید پلاک جلوگیری می کنند.

*پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و از تشکیل پلاک جلوگیری می کند.

در کنار مصرف این مواد، باید از مواد غذایی رنگی مانند چای، قهوه و نوشابه اجتناب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا