یک پیش بینی از اقتصاد ایران در سال آینده

در حالی ۴ روز از سال ۹۵ می گذرد که اقتصاد کشور یک سال سخت را پشت سر گذاشت؛ تا جایی که بسیاری از مسوولان و کارشناسان، از سال ۹۴ به عنوان سال سخت اقتصاد ایران یاد می کنند. در این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که اقتصاد سال ۹۵ چه وضعیتی …

در حالی ۴ روز از سال ۹۵ می گذرد که اقتصاد کشور یک سال سخت را پشت سر گذاشت؛ تا جایی که بسیاری از مسوولان و کارشناسان، از سال ۹۴ به عنوان سال سخت اقتصاد ایران یاد می کنند. در این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که اقتصاد سال ۹۵ چه وضعیتی را خواهد داشت و آیا شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود یا خیر؟

در این خصوص، پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرکانی و صنایع و معادن ایران در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «با فرض عدم ورود متغیرهای تاثیرگذار جدی و نیز با فرض این که با شرایط کنونی سال آینده را هم خواهیم گذراند، باید بگویم که اتفاق خاصی در اقتصاد سال ۱۳۹۵ نمی افتد.»

وی افزود: «به طور مشخص در حوزه سیاسی و بین المللی، من سال آینده را طبیعتا بهتر از سال جاری می بینم و فکر می کنم نرخ رشد اقتصادی را که ۴ تا ۵ درصد پیش بینی کردند، محقق شود.»

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: «اگر چه برای اقتصاد ایران و برون رفت از مشکلات، این نرخ رشد، نرخ بالا و کافی نیست، ولی به هر حال از وضعیت فعلی که نرخ رشد ما صفر یا کمی منفی است، می تواند شرایط مناسب تری داشته باشد.»

سلطانی عنوان کرد: «در تجارت خارجی ما رشد خوبی خواهیم داشت و در ورود سرمایه گذار خارجی مشروط به تک نرخی شدن ارز می توانیم شاهد جذب سرمایه گذاری مناسبی باشیم و نسبت به سال گذشته حتما رشد چشم گیری را به دست خواهیم آورد.»

وی خاطرنشان کرد کرد: «مقدمات شروع یک دوره خوب برای اقتصاد کشور فراهم خواهد شد. در ادامه اگر اتفاق نامساعدی نیافتد، این  برای تقویت اقتصاد مطلوب خواهد بود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا