نتانیاهو: ایران از امپراتوری رم درس بگیرد!

نیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل که امسال نیز به رسم معمول در اجلاس آیپک سخنرانی داشت، ساعتی پیش از طریق ارتباط ویدئویی با محل این اجلاس، مسائلی را درباره فلسطین و همچنین ایران مطرح نمود. وی به ویژه تلاش کرد با سوء استفاده از موضوع حملات تروریستی امروز بروکسل، این حملات را به مقاومت …

نیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل که امسال نیز به رسم معمول در اجلاس آیپک سخنرانی داشت، ساعتی پیش از طریق ارتباط ویدئویی با محل این اجلاس، مسائلی را درباره فلسطین و همچنین ایران مطرح نمود. وی به ویژه تلاش کرد با سوء استفاده از موضوع حملات تروریستی امروز بروکسل، این حملات را به مقاومت فلسطین مرتبط سازد.

وی در ابتدای سخنان خود، رژیم اسرائیل را نیز قربانی تروریسم خواند و مدعی شد: «حملات بروکسل، ساحل عاج، استانبول و حملات روزانه ای که علیه اسرائیل صورت می گیرد، حمله ای توقف ناپذیر علیه همگی ما است». وی افزود تروریست ها به دنبال از میان بردن همه «ما» هستند.

در ادامه این سخنرانی، نتانیاهو همان گونه که انتظار می رفت بار دیگر به موضوع ایران پرداخت و مدعی شد با وجود حصول توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵، این توافق سبب از هم گسیخته شدن اتحاد محکم موجود میان تل آویو و واشنگتن نخواهد شد و ایالات متحده همچنان به تأمین نیازهای نظامی رژیم اسرائیل ادامه خواهد داد. وی به طور مشخص از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل تأمین نیاز رژیم اسرائیل جهت هدف قرار دادن موشک های بالیستیک تشکر کرد.

نتانیاهو در ادامه به موضوع آزمایش های موشکی اخیر ایران پرداخت و گفت: «ایران متعهد به از میان بردن ما است. مقام های این کشور با افتخار اعلام می کنند که هدفشان کشتن ماست. ایران به دنبال ایجاد یک جبهه جدید تروریستی علیه ما در منطقه جولان است». وی افزود: «همانطور که می دانید، ایران اخیراً موشکی آزمایش کرده که روی آن نوشته شده بود اسرائیل باید محو شود». نخست وزیر رژیم اسرائیل با بیان اینکه این رژیم توانایی دفاع از خود را دارد، اظهار داشت که سامانه موشکی «پیکان» (Arrow) که با همکاری آمریکا تولید شده، در همین راستا قابلیت استفاده دارد.

گفتنی است وی در سخنرانی خود، نوک یک تیر مربوط به امپراتوری روم در ۲۰۰۰ سال پیش را در دست داشت و از آن با عنوان یک «پیکان» که رومی ها سعی داشتند با استفاده از آن، یهودیت را نابود کنند، نام برد. با این حال، به گفته وی، اکنون روم از بین رفته و یهودیان در اورشلیم (بیت المقدس) حضور دارند و ایران باید از این تجربه تاریخی درس بگیرد. نتانیاهو در پایان، بار دیگر از آمریکا تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا