آمار قربانیان تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۵

سردار اسکندر مؤمنی روز سه شنبه در حاشیه دیدار از ایستگاه های نوروزی امامزاده هاشم(ع) شهرستان دماوند در محور هراز که با بارش شدید برف همراه است در جمع خبرنگاران افزود: با وجود آنکه این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰ دردصد کاهش یافته ولی بسیار ناراحت کننده و بالاست که از مسافران می خواهیم …

سردار اسکندر مؤمنی روز سه شنبه در حاشیه دیدار از ایستگاه های نوروزی امامزاده هاشم(ع) شهرستان دماوند در محور هراز که با بارش شدید برف همراه است در جمع خبرنگاران افزود: با وجود آنکه این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰ دردصد کاهش یافته ولی بسیار ناراحت کننده و بالاست که از مسافران می خواهیم با رعایت نکات ایمنی بر میزان تصادفات بکاهند.

وی گفت: هم اکنون با توجه به برودت هوا و تغییر در شرایط جوی شاهد بارندگی در بسیاری از استان های کشور و بارش برف در ارتفاعات به ویژه محور هراز هستیم.

سردار مومنی با بیان اینکه در ۲۴ ساعته گذشته حدود ۲۲ درصد از تصادفات صورت گرفته ناشی از سُر خوردن خودروها به دلیل لغزندگی جاده ها بوده توصیه کرد: رانندگان حتما فاصله طولی خود با خودروی جلویی را رعایت کنند و سرعت مطمئنه را در دستور کار قرار دهند تا کمتر شاهد تصادفات احتمالی باشیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با توجه به توصیه های پلیس، سرعت متوسط در جاده ها دو کیلومتر کاهش پیدا کرده گفت: این اقدام در راستای کاهش تصادفات جاده ایی و شرایط جوی صورت گرفته که امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی توسط رانندگان رعایت شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی را بیشترین عامل تصادفات جاده های کشور در ۲۴ ساعت گذشته دانست.

وی تأکید کرد: داشتن وسایل ایمنی در سفر به ویژه زنجیر چرخ به خصوص در محورهای کوهستانی از موضوعاتی است که رانندگان و مسافران نوروزی مورد توجه قرار دهند.

سردار مؤمنی گفت: نیروهای پلیس در تمام جاده ها تا پایان طرح نوروزی حضور دارند تا مردم بتوانند در امنیت کامل به سفر بروند.

جانشین فرمانده ناجا در سومین روز از سال ۹۵، از ایستگاه های انتظامی امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند در محور هراز دیدن و با بسیاری از مسافران و نیروهای پلیس مستقر در این منطقه گفت وگو کرد.

سردار مهری فرمانده پلیس راهور ناجا، فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران، فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در این دیدار حضور داشتند.

محورهای ارتباطی هراز و فیروزکوه در شرق استان تهران که شاهد تردد مسافران نوروزی به سمت استان های شمالی و شرقی است، اکنون با بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده ها همراه است.

محور هراز نیز به دلیل بارش شدید برف مسدود است و در محور فیروزکوه نیز شاهد ترافیک سنگین هستیم.

بر اساس اعلام ایستگاه هواشناسی منطقه آبعلی، اکنون برودت دمای هوا در این منطقه صفر درجه سانتی گراد است و برای ۲۴ ساعت آینده، هوایی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران یا برف پیش بینی می شود.

جاده هراز یکی از مسیرهای تردد میان دو شهر تهران و آمل است که دارای ۱۵ تونل می باشد که طولانی ترین آن بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر طول دارد. پیش بینی می شود این محور در ایام نوروز، میزبان پنج میلیون مسافر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا