لندن و پاریس به حالت آماده باش درآمد

دولت فرانسه امروز بعد از انفجارهای بروکسل نشستی اضطراری برگزار کرد و در پایان آن علاوه بر اتخاذ تصمیم برای تشدید تدابیر امنیتی در نقاط محتلف این کشور، دولت فرانسوا اولاند خواستار تشدید تدابیر امنیتی در نقاط مختلف جهان شد. علاوه بر این موارد، دولت فرانسه از مسدود شدن مرز این کشور با بلژیک برای …

دولت فرانسه امروز بعد از انفجارهای بروکسل نشستی اضطراری برگزار کرد و در پایان آن علاوه بر اتخاذ تصمیم برای تشدید تدابیر امنیتی در نقاط محتلف این کشور، دولت فرانسوا اولاند خواستار تشدید تدابیر امنیتی در نقاط مختلف جهان شد.

علاوه بر این موارد، دولت فرانسه از مسدود شدن مرز این کشور با بلژیک برای جلوگیری از انتقال احتمالی نیروهای افراطی میان دو کشور خبر داده است.

در همین رابطه رویترز از استقرار نیروهای ویژه امنیتی در تمامی فرودگاه ها و ایستگاه های مترو شهر لندن خبر داده است.

قرار است تا ساعاتی دیگر نشست ویژه دولت انگلیس (نشست کبری) در مورد حوادث بروکسل به ریاست دیوید کامرون، نخست وزیر، برگزار شود.

پایتخت بلژیک پیش از ظهر امروز صحنه وثوع سه انفجار بود که دو مورد آن در فرودگاه و یک مورد دیگر در ایستگاه مترو مالوک در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا رخ داده بودند.

در همین رابطه آخرین خبرهای تائید نشده حکایت از کشته شدن دست کم ۳۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر در این حوادث دارند. پلیس بلژیک نیز از بازداشت دو نفر به اتهام ارتباط با حوادث امروز خبر داده است.

بروکسل چند روز قبل صحنه بازداشت عامل اصلی انفجارهای سال گذشته پاریس بود و احتمال می رود که انفجارهای امروز در نتیجه بازداشت وی انجام شده باشند.

در همین رابطه وزارت کشور بلژیک از مردم بروکسل خواسته تا از منازل خود خارج نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا