به کارگيری ۱۵ هزار گشت پلیس در ايام نوروز

سردار محمد شرفي گفت: براي پيشگيري از وقوع جرم به خصوص در ايام نوروز، قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) با چهار کميته تخصصي تشکيل شد که در اين قرارگاه تمام گشت هاي پليس پيشگيري بر اساس بلوک بندي جغرافيايي ايران اسلامي سازماندهي و کنترل مي شوند. وي افزود: به طور روزانه در حوزه پليس پيشگيري، ۱۵ هزار …

سردار محمد شرفي گفت: براي پيشگيري از وقوع جرم به خصوص در ايام نوروز، قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) با چهار کميته تخصصي تشکيل شد که در اين قرارگاه تمام گشت هاي پليس پيشگيري بر اساس بلوک بندي جغرافيايي ايران اسلامي سازماندهي و کنترل مي شوند.

وي افزود: به طور روزانه در حوزه پليس پيشگيري، ۱۵ هزار گشت خودرويي، موتوري و پياده با قريب به ۶۵ هزار نيروي در حال انجام ماموريت هستند و دو هزار چادر و کانکس صرفا براي تعطيلات نوروزي در مناطقي که احتمال مي رود سکونتگاه ها، خالي از ساکنان باشند و يا براي تأمين امنيت و ارائه خدمات به مسافران نوروزي در حال انجام وظيفه هستند.

رئيس پليس پيشگيري ناجا افزود: يکي ديگر از اقدامات قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) تشکيل کميته اجتماعي است که اين کميته وظيفه اش انجام اقدامات ايجابي مانند آموزش، آگاهي دادن، اعلام هشدارهاي پليسي به مردم از بستر رسانه ها و از طريق تهيه بروشور، بنر، حضور در مساجد و سکونتگاه هاي مسافران، در تمام نقاط ايران به منظور پيشگيري از وقوع جرم است.

با اجراي طرح نوروزي پليس ،وقوع جرايم کاهش پيدا کرده است

سردار شرفي با اشاره به کاهش ۵ درصدي وقوع سرقت طي سال گذشته در کشور، گفت:از زمان اجراي طرح نوروزي در سطح کشور تاکنون، خوشبختانه وقوع جرايم سرقت به عنف ۴۴ درصد، سرقت مسلحانه ۲۷ درصد، سرقت منزل ۵۵ درصد، سرقت اماکن خصوصي ۶۷ درصد و سرقت موتور سيکلت ۷ درصد کاهش داشته که اين کاهش سرقت به دليل همراهي مردم با پليس،آگاهي بخشي رسانه ها و تلاش همه همکاران ما در نيروي انتظامي بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي ضمن بيان اينکه سال ۹۵ را رهبر معظم انقلاب سال “اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل” نامگذاري کردند،افزود:ما تلاش خواهيم کرد در اجراي منويات مقام معظم رهبري و با برنامه ريزي هاي انجام شده شدت عمل خود را در برخورد و مبارزه با قاچاق، مفسدان اقتصادي و اجراي به موقع احکام قضائي در راستاي تحقق شعار و فرمان،فرمانده معظم کل قوا قدم هاي مؤثري را برداريم.

اسباب کشي در ايام نوروز نياز به کسب مجوز از کلانتري محل  دارد

رئيس پليس پيشگيري ناجا در ادامه با بيان اينکه تعداد زيادي از هموطنان در ايام نوروز به مسافرت خواهند رفت و بسياري از منازل خالي خواهد بود، گفت: به منظور پيشگيري از وقوع سرقت منزل، هموطنان که قصد اسباب کشي در ايام نوروز را دارند حتما بايد از کلانتري و پاسگاه محل سکونت خود مجوز کسب کنند که اين اقدام پليس به منظور پيشگيري از وقوع سرقت منازل شهروندان است.

مرخصي سارقان در تعطيلات نوروز، لغو شد

سردار شرفي درباره نحوه کنترل سارقان و زندانيان توسط پليس ، گفت: بر اساس تعامل بسيار خوبي که با دستگاه قضائي صورت گرفته است، سارقاني که داراي سابقه تکرار جرم هستند در ايام نوروز به مرخصي اعزام نمي شوند و از سوي ديگر، در اين ايام، هر فردي که از زندان آزاد مي شود توسط پليس مورد کنترل قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا